کد خبر: 965190
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گزارشی تازه هشدار داد، تروریست‌های داعش موقعیت خود را در بخش‌هایی از عراق و سوریه تحکیم کرده‌اند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: علی‌رغم ادعا‌های آمریکایی‌ها درباره «نابودی ۱۰۰ درصدی داعش» در عراق و سوریه با کمک واشنگتن و نیرو‌های همپیمان این کشور، وزارت دفاع آمریکا در یک گزارش خبر داده که تروریست‌های داعش در حال تحکیم موقعیت خود هستند.

بنا بر نوشته شبکه «ان‌بی‌سی نیوز»، در گزارش فصلنامه بازرس کل وزارت دفاع آمریکا که روز سه شنبه منتشر شد، این وزارتخانه درباره تحرکات تروریست‌های داعش در بخش‌هایی از عراق و سوریه هشدار داده است.

طبق این گزارش، داعش «توانمندی‌های طغان‌گرایانه و شورشی خود را در عراق تحکیم بخشیده و در سوریه هم در حال ظهور مجدد است».

در این گزارش هشدار داده شده که در نتیجه تصمیم دولت «دونالد ترامپ» برای خروج نظامیان آمریکایی از سوریه و کاهش تعداد نیرو‌های آمریکایی در عراق به دلیل «تنش‌ها با ایران»، داعش در حال تحکیم موقعیت خود در منطقه است.

پنتاگون در گزارش خود مدعی شده که خروج نظامیان آمریکایی از سوریه در حالی انجام شده است که «نیرو‌های سوری» (همپیمان واشنگتن) همچنان به تجهیزات و آموزش برای مقابله با داعش نیازمند بوده‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش علیرغم اذعان به اینکه داعش نتوانسته سرزمین‌های تحت کنترل قبلی خودش را بازپس بگیرد، آمده است که داعش ۱۸ هزار «جنگجوی فعال» در اختیار دارد و این نیرو‌ها از ماه آوریل تاکنون، به «ترور‌ها هدفمند، حملات غافلگیرانه و انتحاری» دست زده‌اند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار