کد خبر: 965145
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۵
معاون نظارت بر کالا‌های مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: به‌دلیل کاهش قیمت گوجه فرنگی و سهم بالای آن در قیمت رب، هماهنگی لازم با واحد‌های تولیدی و انجمن ذیربط برای تعدیل قیمت صورت گرفته‌است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «تسنیم»، سیدداود موسوی با تکذیب خبر افزایش ۴۰ درصدی قیمت رب گوجه‌فرنگی اظهار کرد: هرچند در حال حاضر رب گوجه‌فرنگی از اقلام مشمول اولویت اول قیمتگذاری تثبیتی و تکلیفی نیست و واحد‌های تولیدی ذیربط باید بر اساس ضوابط عمومی قیمتگذاری مصوب هیئت تعیین و تثبیت قیمت‌ها نسبت به تعیین قیمت کالای خود اقدام کنند، ولی به دلیل کاهش قیمت گوجه‌فرنگی و سهم بالای آن در قیمت رب، هماهنگی لازم با واحد‌های تولیدی و انجمن ذیربط به منظور تعدیل قیمت از طریق این سازمان صورت گرفته‌است. این مقام مسئول تأکید کرد: نه‌تن‌ها قیمت رب افزایش نیافته بلکه شاهد کاهش قیمت آن نیز خواهیم بود. موسوی متذکر شد: با توجه به اینکه سامانه مذکور در شروع فعالیت است و بر اساس شرایط و قواعد عادی بازار و ضرورت وجود کالا، برخی اقلام پیش از این تولید و با قیمت‌های قبل در بازار موجود می‌باشند و اطلاعات مندرج در سامانه ۱۲۴، قیمت فعلی کالا در سطح کشور می‌باشد و نه قیمت درج شده روی محصول. بنابراین برداشتی مبتنی بر عدم کارکرد مطلوب این سامانه صحیح نیست.
معاون نظارت بر کالا‌های مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان تصریح کرد: هر چند هدف غایی طراحی واجرای سامانه مورد نظر تسهیل اطلاع‌رسانی به‌موقع و دقیق از قیمت کالا‌ها برای استفاده عموم شهروندان می‌باشد و حساسیت و دقّت مخاطبان در شروع راه‌اندازی سامانه قابل ستایش می‌باشد، ولی روش اطلاع‌رسانی و تحلیل موضوع دارای اشکال است که انتظار می‌رود خبرنگاران محترم و اصحاب رسانه قبل از انتشار اینگونه اخبار با متولیان امر مذاکره و دلایل مغایرت را احصا کنند و با کسب اطلاعات از منابع خبری موثق اطلاع‌رسانی دقیق را مد نظر قرار دهند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
0
0
واقعا خجالت اور است دولت یک مملکت دنبال قیمت بالا بایین رب برود . دولت بی تدبیر برو دنبال اقتصاد نوین و اشتغال برای مردم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار