کد خبر: 965123
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
روایت سرمربی تیم ملی جوانان از دیدار تیم تاریخ‌ساز والیبال با مقام معظم رهبری در گفتگو با «جوان»
بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی جوانان معتقد است دیدار با رهبر انقلاب انرژی مضاعفی به آن‌ها داده است.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: «جوانان عزیز، قهرمانی شما را تبریک می‌گویم، دل ملت را شاد کردید، از شما متشکرم.» این پیام مقام معظم رهبری پس از قهرمانی تیم کشورمان در والیبال قهرمانی جوانان جهان بود و نشان از توجه ویژه رهبر انقلاب به موفقیت جوانان ایرانی در میادین مختلف ورزشی داشت. بچه‌های والیبال جوانان هم همان شب که مقام معظم رهبری در پیامی قهرمانی تاریخی‌شان را در جهان تبریک گفتند، از یک آرزوی مشترک صحبت کردند؛ از آرزوی دیدار با رهبر انقلاب که در مصاحبه‌هایشان به آن اشاره می‌کردند. آرزویی که خیلی زود به حقیقت تبدیل شد و آن‌ها دیروز صبح خودشان را به خیابان فلسطین رساندند تا با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کنند تا خوشحالی‌شان در روز‌هایی که یک قهرمانی تاریخی برای کشورمان به ارمغان آورده‌اند، دوچندان شود.

از موفقیت والیبال خوشحال شدم
 جمعی از جوانان نخبه و صاحب مدال در المپیاد‌های علمی جهانی و همچنین اعضای تیم ملی والیبال جوانان کشور دیروز مهمان بیت رهبری بودند. رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار در ادامه با اشاره به قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان کشور گفتند: «به لطف خداوند، جوانان والیبالیست ما توانستند افتخار بیافرینند و بر قله والیبال جهان بایستند که این موفقیت بسیار باارزش است و موجب خوشحالی مردم شد. من هم ضمن آنکه شخصاً خوشحال شدم، از خوشحالی مردم نیز خوشحال شدم.»
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای کسب این موفقیت بزرگ را با سرمربی ایرانی بسیار خرسندکننده و مهم دانستند و تأکید کردند: «من همواره معتقد بوده‌ام که مجموعه‌های ورزشی کشور شایسته است که سرمربی ایرانی داشته باشند.»
البته علاقه مقام معظم رهبری به والیبال سابقه دیرینه‌ای دارد و ایشان بار‌ها آن را ابراز کرده‌اند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار ورزشکاران جانباز شرکت‌کننده در مسابقات برون‌مرزى در ۲۶ شهریور ۷۱ درباره والیبال گفته بودند: «من در نوجوانی، والیبال بازی می‌کردم. البته با همین قبای دراز! در ۱۲، ۱۳ سالگی هم که قبا تنمان بود و عمامه سرمان توی کوچه با قبا والیبال بازی می‌کردیم. دیدم که شما چه خوب بازی کردید.» دوم شهریور سال ۷۵ هم رهبر معظم انقلاب در مصاحبه با خبرنگار صداوسیما هنگام کوهپیمایی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا به جز کوهنوردی، ورزش دیگری هم انجام می‌دهید، از علاقه‌شان به والیبال صحبت کردند: «الان نه، فرصت نمی‌کنم، اما سابقاً هم نرمش می‌کردم و هم با والیبال سروکار داشتم. از جوانی این ورزش را دوست داشتم، اما حالا کمتر مجال می‌کنم به آن بپردازم. فقط اگر برسم به کوه می‌روم.» همچنین ایشان سال ۷۶ درباره علاقه‌شان به والیبال بیان کرده بودند: «آن موقع در کوچه با بچه‌ها والیبال بازی می‌کردیم. خیلی هم والیبال را دوست داشتم. الان هم اگر گاهی بخواهیم ورزش دست‌جمعی بکنیم – البته با بچه‌های خودم – به والیبال رو می‌آوریم که ورزش خیلی خوبی است.»

احساس درونی خوبی داشتیم
در این دیدار بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی جوانان والیبال یکی از نفراتی بود که سخن گفت و ضمن تشکر از نگاه ویژه مقام معظم رهبری به بچه‌های والیبال، درباره روند طی شده موفقیت تاریخی والیبال گزارشی را ارائه کرد.
عطایی در گفتگو با «جوان» ابتدا درباره حال و هوای این دیدار می‌گوید: «محیط دوستانه‌ای بود و مقام معظم رهبری خیلی پدرانه به درددل‌های نخبگان علمی و والیبالی‌ها گوش دادند و در نهایت رهنمود‌هایی را برای جوانان بیان کردند. این دیدار‌ها حس خوبی به آدم می‌دهد، دیدار با شخص اول مملکت که قدردان زحمات بچه‌هایی هستند که برای این مملکت با تمام توان تلاش کردند، یک احساس درونی خیلی خوبی را منتقل می‌کند. رهبر معظم انقلاب این شرایط را ایجاد کردند و بچه‌ها از اینکه این دیدار برایشان فراهم شد، خیلی خوشحال شدند و حس خوبی داشتند. من از این بابت ممنونم و خوشحالم که این نگاه در تفکرات رهبر انقلاب هست و ایشان به جوانان توجه دارند. این توجه قطعاً باعث پیشرفت خواهد شد و خوشحالم که زحمات بچه‌های ما توسط مقام معظم رهبری به خوبی دیده شد.»
سرمربی تیم ملی والیبال جوانان در ادامه اشاره‌ای هم به صحبت‌هایش در دیدار با رهبر انقلاب می‌کند: «از شرایطی که برای ما در این مسابقات به وجود آمد و همت و تلاشی که تیم داشت تا به این نتیجه خوب برسد، صحبت و از ایشان تشکر کردم. همچنین یک خواسته هم از رهبر انقلاب داشتم و اینکه سن دو نفر از ملی‌پوشان برای معافیت سربازی که برای بچه‌های تیم به دلیل قهرمانی جهان در نظر گرفته شده است، به ۱۸ سال نمی‌رسد، مورد تفقد و عنایت قرار گیرند.»
عطایی پس از این دیدار از علاقه ویژه مقام معظم رهبری به والیبال خبر می‌دهد: «در صحبت‌هایشان از علاقه‌شان به والیبال صحبت کردند و اینکه در جوانی والیبال بازی می‌کردند و اخبار این رشته را دنبال می‌کردند. ایشان والیبال را یک نه یک ورزش خوب، بلکه با تأکید یک ورزش خیلی خوب معرفی کردند.»

توجهات پیشرفتمان را دوچندان می‌کند
یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری در این دیدار اشاره به موفقیت‌های والیبال با مربی داخلی بود. مسئله‌ای که به گفته عطایی انگیزه مضاعفی به او و کادر فنی داخلی تیم جوانان داده است: «مجری برنامه اعلام کرد که موفقیت والیبال در جوانان جهان برای اولین بار اتفاق افتاد و به وسیله مربی ایرانی به دست آمد. مقام معظم رهبری بیان کردند که اعتقاد شخصی‌شان این است که مربی ایرانی باید ایرانی باشند. البته دخالتی ندارم، اما نگاهم این است که مربی ایرانی باشد. این لطفی بود که شامل حال من و کادر فنی تیم ملی والیبال جوانان شد که نگاه مقام معظم رهبری این است و این مسئله به ما انرژی مضاعف می‌دهد.»
عطایی درباره تأثیر دیدارشان با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه روند تیم معتقد است: «این خیلی مهم است و می‌تواند سرعت روند رو به رشد و توجهات را به والیبال بیشتر کند، به خصوص که والیبال در شرایط سخت هم می‌تواند افتخارآفرینی کند و پرچم کشورمان را در میادین بین‌المللی به اهتزاز درآورد.»
اشاره رهبری به ارزش بیشتر قهرمانی جوانان با توجه به فشار‌های سیاسی بحرینی‌ها، نکته دیگری است که سرمربی تیم ملی جوانان به آن اشاره می‌کند: «شما وقتی در فضایی قرار می‌گیرید که اراده بر این است که موفق نباشید، برای موفقیت باید انرژی مضاعفی داشته باشید. فضایی که در بحرین داشتیم، فضایی برای موفقیت ما نبود و چالش و سنگ‌اندازی وجود داشت. این مشکلات، اما ما را قوی‌تر و اراده بچه‌ها را بیشتر کرد تا مقاومت کنند و ما توانستیم آن ویژگی ایرانی خودمان را در فضای سخت بروز دهیم و موفق شویم. ایشان فرمودند که ارزش قهرمانی با توجه به فشار‌های سیاسی بیشتر است و اشاره کردند که مردم آنجا با ما رابطه خوبی دارند، ولی سابقه سیاستمدارانشان خوب نیست.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار