کد خبر: 965097
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
سردار عامری در جلسه هم‌اندیشی ادبیات پایداری:
رییس ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در دوران سخت جنگ تحمیلی عالی‌ترین صفات انسانی توسط کشورمان خلق شد.
سرویس ایثار و مقاومت جوان آنلاین: سردار سرتیپ پاسدار «داوود عامری» که در نشستی با خبرنگاران در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سخن می‌گفت، افزود: ما دفاع شرافتمندانه‌ای را پشت سر گذاشتیم بنابراین صفات اخلاق خلق شده در آن دوران می‌تواند برای ایران و جهان الگو باشد. فرهنگ دفاع مقدس فراز‌های بلند انسانی دارد که می‌توان این فراز‌ها را با بهره‌گیری از ادبیات و هنر‌ها در گونه‌های مختلف منتقل کرد.

وی ادامه داد: طعم شیرین مقاومت پیروزمندانه در دفاع مقدس می‌تواند صد‌ها سال پشتیبان اراده محکم ملت ایران باشد.

سردار عامری همچنین به بحث ترجمه کتب ادبیات دفاع مقدس اشاره کرد و افزود:تا پایان امسال ۲۰ اثر جهانی را منتشر خواهیم کرد. در این راستا تلاش می‌کنیم از ناشران جهانی استفاده کنیم.

سردار عامری در ادامه با اشاره به تهیه «طرح جامع حوزه ادبیات دفاع مقدس» گفتمان دفاع مقدس با کمک رسانه‌ها می‌تواند عمومی شود.

رییس شورای فرهنگی اجتماعی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد: ما نیاز داریم ادبیات پایداری را جهانی کنیم. ادبیات دفاع مقدس حاوی نکات ارزشمندی است که باید برای جهانیان مطرح شود.

وی گفت: ما با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که ما را به تمدن نوین اسلامی رهنمون می‌کند باید سعی می‌کنیم آثار ارزشمندی را خلق کنیم، اما لازم است هم‌افزایی بیشتری صورت بگیرد تا محیطی فراهم شود تا نهضت فرهنگی دفاع مقدس شکل گیرد. در این راستا از فرهیختگان و رسانه‌ها درخواست کمک داریم.

سردار عامری در خصوص مولفه‌های این اقدام توضیح داد: نمی‌خواهیم تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه را در حوزه دفاع مقدس نفی کنیم، اما میزان حضور آن‌ها در این حوزه کم شده است که باید راهی برای حضور حداکثری پیدا کرد. در طرح جامع ادبیات حوزه دفاع مقدس چند نکته را باید عرض کنم. نکته اول شناخت موضوع و مخاطب است، نکته دوم تنوع موضوع است، کیفیت، کمیت در سطح ملی و جهانی از نکات دیگر است. در تجمیع خاطرات دفاع مقدس، سوژه‌یابی از موارد دیگر این طرح است که با حضور نخبگان باید عملی شود. همچنین ایجاد تفکر جدید برای جهانی شدن از مولفه‌های این طرح است. ما بهترین پاسداری از صلح را داریم که باید افکار جهانی با آن آشنا شوند برای همین در حوزه ترجمه آسیب شناسی‌هایی شده است و تا پایان سال چاپ ۲۰ اثر در سطح جهانی با حضور ناشران بین‌المللی عملی خواهد شد.

وی ادامه داد: در بحث عرضه و توزیع، طرح آبونمان کتاب را خواهیم داشت تا سطح گسترده‌ای از مخاطبان را پیدا کنیم و در گام‌های بعدی آن را گسترش بیشتری دهیم. ایجاد خانه کتاب دفاع مقدس اقدام موثر و محلی است برای تبادل نظر. شورا‌های ادبیات دفاع مقدس از برنامه‌های دیگری است که با حضور نویسندگان و نخبگان این حوزه ایجاد خواهد شد. استعدادیابی از نویسندگان تحت عنوان نشست قلم برگزار خواهد شد تا نویسندگان جوان و نوقلمان وارد ادبیات پایداری شوند.

وی در ادامه بیان داشت: گونه‌های مختلف ادبیات پایداری بخصوص ادبیات کودک و نوجوان باید تقویت شده و رشد پیدا کنند. برگزاری حشنواره‌های ملی و بین‌المللی و دوسالانه کتاب سال دفاع مقدس با قوت بیشتری برگزار خواهد شد. همچنین جایزه جهانی یوسف به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد. از امسال کنگره شعر دفاع تحت عنوان شعر مقاومت به صورت جهانی برگزار می‌شود. تلاش‌هایی صورت گرفته تا ارتباط خود را با مخاطبان افزایش دهیم و اپلیکیشن کتاب دفاع مقدس قبل از دهه فجر ایجاد رونمایی می‌شود که بخش‌های متنوعی خواهد داشت. نمایشگاه‌های سه گانه استانی، ملی و بین‌المللی داریم که با اتفاقات تازه‌ای برگزار می‌شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار