کد خبر: 965093
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
روحانی در دیدار مدیران جهاد دانشگاهی:
رئیس‌جمهور با بیان اینکه سرنگون کردن پهپاد آمریکا با موشک و رادار ایرانی لذت دیگری دارد، گفت: البته ما فقط متجاوز را می‌زنیم که این متجاوز می‌تواند پهپاد، هواپیما، کشتی و هرچیز دیگری باشد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت‌الاسلام حسن روحانی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار مدیران و محققان جهاد دانشگاهی با تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در این زمینه دستی بر آتش دارد و موسسات فعالی هم در زمینه خبرگزاری و هم در زمینه قرآنی و هم در زمینه فعالیت‌ها و تلاش‌هایی برای نظرسنجی‌ها دارد.

رئیس‌جمهور گفت: مراکز تحقیقاتی، آموزشی و پارک‌های علم و فناوری به اندازه‌ای گسترش یافته است که بنده معتقدم که گستره جهاد دانشگاهی، تبدیل به گستره خود کشور شده است.

روحانی ادامه داد: اگر ارتباط میان جهاد دانشگاهی با مراکز علمی و تخصصی، دانشگاه‌ها و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیشتر شود، بیش از پیش می‌توانیم از نیرو‌های فعال و مبتکر برای حل مشکلات کشور بهره ببریم.

وی تصریح کرد: البته الحمدالله دیدیم که جهاد دانشگاهی به فکر بعد از دوره ریاست‌جمهوری ما هم است که این را هم به فال نیک می‌گیریم و فرصتی است که اگر زنده بودیم، خدمت شما بیاییم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه نام مقدسی روی نهاد جهاد دانشگاهی است، گفت: پس از چند ماه از پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از نام‌هایی که بر سر زبان‌ها افتاد، مسئله جهاد بود و همه از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان، تلاش‌های بسیار زیادی را برای جمع‌آوری محصولات کشاورزی انجام می‌دادند و این اقدامات خود را تحت عنوان «جهاد» آغاز کردند و مخلصانه به صحنه آمدند که به نظرم علاوه بر فوایدی که داشت، پیوند خوبی را بین دانش‌آموز، دانشجو و محیط کار و تولید به وجود آورد که این پیوند بسیار مبارکی بود.

روحانی تصریح کرد: واژه «جهاد» معنای خاصی دارد و به مفهوم آن است که اگر یک مؤسسه پژوهشی تحت عنوان «جهاد دانشگاهی» دارید، با یک مؤسسه دیگر قاعدتاً باید از لحاظ سرعت عمل، دقت عمل، ارزان درآوردن محصولات و دیگر فاکتورها، متفاوت باشد تا با کلمه «جهاد» سازگاری بیشتری داشته باشد و قاعدتاً این‌چنین است.

وی افزود: البته برخی از مؤسسات شما بسیار معروف و مورد توجه محققان و مسئولان است و آوازه بسیار زیادی دارند که مؤسسه رویان، یکی از این مؤسسات است که از طریق سلول‌های درمانی، اقداماتی را انجام می‌دهد که ارزش و اهمیت فراوانی دارد.

رئیس‌جمهور بیان کرد: ما در یک شرایطی هستیم که نیاز ملت ایران باید مورد توجه قرار گیرد که حل این نیاز‌ها و مشکلات در گرو تلاش جوانان، مبتکران، فرهیختگان، اساتید و بزرگان ماست و این مسئله از هر زمان دیگری بیشتر است چرا که هیچ زمانی بدخواهان ما تا امروز در طول ۴۰ سال گذشته، با این سختی و فشار، ما را تحریم نکرده بودند.

روحانی اظهار داشت: دشمنان اهداف اولیه‌ای در تحریم بسیار سخت و گسترده کشورمان داشتند که امروز فهمیده‌اند که به آن هدف نمی‌رسند و از همه پیام‌هایی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم به ما داده می‌شود و همچنین از همه حرکاتی که در دنیای سیاست و منطقه می‌بینیم، مشخص است که آمریکا از اینکه بتواند نظام جمهوری اسلامی ایران را تغییر دهد و استقلال مردم را که آرمان بلند آنان است بشکند، کاملاً مأیوس است.

وی متذکر شد: مقامات آمریکایی یک سال و نیم پیش تصور می‌کردند که به احتمال ۹۰ درصد می‌توانند به هدف خود برای تغییر نظام جمهوری اسلامی و شکستن استقلال مردم ما برسند، اما الان یک درصد هم چنین احتمالی را نمی‌دهند چرا که مردم ما کاملاً سختی کشیدند و می‌کشند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: مردم ما سال گذشته، سال بسیار سختی را پشت سر گذاشتند و امسال هم سال سختی را می‌گذرانند. توان و منابع دولت محدود است، اما صبر و تحمل مردم نامحدود است.

روحانی با بیان اینکه خداوند توان بزرگی را به ما عنایت کرده است و این توان در زمان سختی‌ها زنده می‌شود، گفت: خداوند قدرتی را به ما داده است که می‌توانیم اوج بگیریم و در زمان فشار‌ها و سختی‌ها، این استعداد باید شکوفا شود و باید این شرایط را تحمل کنیم.

وی بیان کرد: خداوند برای آینده ما کلمه نهایی «فلاح» را ترسیم کرده است و علی‌رغم آنکه در بسیاری از آیات قرآن، بر کلمه «تقوا» تأکید شده، اما فلاح که به معنای شکوفایی و رستگاری است، بسیار حائز اهمیت است و تقوا مقدمه‌ای بر فلاح است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: امروز ما در روز سختی و فشار هستیم و از این فشار و سختی می‌توانیم استفاده کنیم، زیرا به بسیاری از کار‌ها در زمان جنگ و فشار توانستیم دست یابیم که اگر جنگ نبود، شاید ۱۰ سال بعد به آن دست می‌یافتیم، اما شرایط و فشار جنگ باعث شد که دستاورد‌هایی داشته باشیم و در سختی‌ها، شکوفایی‌هایی به دست بیاید.

روحانی افزود: امروز روز سختی ماست و باید همه به صحنه بیایند و باید از این فرصت تهدید و فشار به عنوان یک فرصت جدید برای تحول در کشور استفاده کنیم.

وی بیان کرد: علی‌رغم آنکه مردم ما در فشار بودند، همه آمار، ارقام و احساس ما نشان می‌دهد که طی سه، چهار ماه اخیر هم آرامش و هم تلاش مردم بیشتر شده است و کارآفرینان با امید بیشتری کار می‌کنند و هم بسیاری از نیازمندی‌هایی که از خارج از کشور وارد می‌کردیم، امروز به دست صنعتگران و محققان ما ساخته می‌شود که کاری بسیار ارزشمند است.

رئیس‌جمهور گفت: اینکه ما یک پهپاد مدرن آمریکایی را بزنیم، یک هنر است، اینکه ما این پهپاد را با موشک خودمان بزنیم، هنر دوم است، اینکه این پهپاد را با سیستم راداری خودمان جستجو کنیم، هنر سوم است و اینکه بتوانیم این پهپاد را با سیستم خودمان قفل کنیم، هنر چهارم است و همه این کار‌ها ایرانی بود.

روحانی با بیان اینکه در این شرایط که پهپاد آمریکا را می‌زنیم، لذت دیگری برای ما دارد، اظهار داشت: البته ما نمی‌خواهیم کسی را بزنیم بلکه متجاوز را می‌زنیم که این متجاوز می‌تواند پهپاد، هواپیما، کشتی یا هر چیز دیگری باشد. قطعاً ما متجاوز را با هر وسیله‌ای می‌زنیم، اما اگر در خاک‌ها و آب‌های ما نباشند و تجاوز نکنند، رفتار ما خوب و مسالمت‌آمیز با همه خواهد بود.

روحانی با اشاره به دستاورد‌های علمی و تجربی جهاد دانشگاهی گفت: می‌توان در فناوری‌های نو، درمان بیماری‌ها و خودکفایی به جهاد دانشگاهی اتکا کرد و در استخراج نفت از آن‌ها کمک گرفت. ما می‌توانیم با استفاده از علوم و تجارب به دست آمده در حوزه کشاورزی نیاز کشور به محصولات کشاورزی را تأمین کنیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به گستردگی فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند فعالیت خود را محدودتر کند. لازم نیست در همه عرصه‌هایی که کشور‌های مختلف فعالیت می‌کنند، شما نیز فعالیت داشته باشید. به نظر من در حوزه علوم انسانی و جا‌های دیگر که دستگاه‌های مختلف در کشور ما در حال فعالیت هستند، بهتر است جهاد دانشگاهی فعالیت خود را محدود کند و تمرکز خود را در حوزه‌هایی بگذارد که تجربه و دستاورد‌های بیشتری دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید به دانشمندان و دستاورد‌های علمی داخلی اعتماد کرد، اظهار داشت: مگر بدون ریسک می‌توان خلاقیت، رشد و توسعه داشت. باید به محققان اعتماد کنیم و بدانیم که در نهایت به نتیجه می‌رسیم و دیگر کشور‌ها نیز با ریسک، تجربه و خطا به نتیجه رسیده‌اند. ایرانی‌ها هوش، استعداد و فرهنگ بزرگی دارند و ایمانی که در شما‌ها وجود دارد بسیار موثر است. هیچ ملتی نیست که در طول یک سال چند نوبت روحیه اش را بازسازی کند، اما ملت ایران هرسال در محرم دوباره روحیه اش بازسازی می‌شود و بعد از آن در اربعین، همین اتفاق رخ می‌دهد. اربعین و عاشورا انسان را زنده می‌کند و ملت ما با دیدن صبر امام حسین و اهل بیت (ع) صبر و تحملش در مقابل فشار‌ها بالا می‌رود.

روحانی ادامه داد: ماه محرم و رمضان، دل‌های ملت ما را تکان داده و ملت بعد از این ماه ها، روحیه جدیدی پیدا می‌کند. این نعمتی است که خدا به ما مسلمانان داده است.

وی در پایان تأکید کرد: تردید ندارم در سایه تلاش، وحدت، کوشش و فداکاری از این شرایط تحریم عبور می‌کنیم. دولت و ملت باید به وظیفه خود عمل کنند و بدانند که یاری خداوند و پیروزی قطعی است.
منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
0
0
ناراحت نشدی پهپاد کدخدا را زدیم ؟! امان از حرف های متناقض ات . ان شاءالله روز نابودی آمریکا را ببینیم تا طرفدرانش در داخل نیز دق کنند .
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
0
0
تو جه کار کردی جناب روحانی؟ اینکه کار سباه باسداران بود.
تو طی این 7 سال برای مردم و مملکت جه کردی؟
گرانی - فساد - بیکاری - طلاق - ناهنجاری اجتماعی - اعتیاد - و....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار