کد خبر: 965087
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
حجت الاسلام رئیسی:
همایش بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی با حضور حجت الاسلام رئیسی رئیس قوه قضاییه برگزار شد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: همایش بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی با حضور حجت الاسلام رئیسی رئیس قوه قضاییه و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار شد.

حجت الاسلام رئیسی در همایش بزرگداشت حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی با بیان اینکه حل مسئله فلسطین در برگزاری انتخابات آزاد با شرکت همه فلسطینیان است، گفت: این پیشنهادی است که از ناحیه رهبر معظم انقلاب ارائه شده که بگذارید به صورت دموکراتیک موضوع فلسطین حل شود.

وی با بیان اینکه حل مسئله فلسطین خیلی ساده است، تصریح کرد: راه حل این مشکل جهان اسلام، احترام به حق تعیین سرنوشتی است که مردم فلسطین می‌خواهند رقم بزنند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به مسئله یمن و طرح این سئوال که چرا نمی‌گذارند یمنی‌ها انتخاب کنند و حق تعیین سرنوشت داشته باشند و خودشان آینده را رقم بزنند و نوع حکومت را خودشان انتخاب کنند و پای صندوق رای بروند، بیان داشت: یک جریان خودخواه، خودبین، خود بزرگ بین و مستکبر در عالم نمی‌خواهد اجازه بدهد که ملت‌ها از اولین حقوق انسانی و حقوق بشر بهره‌مند باشند.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: کسانی که امروز داعیه حقوق انسان را دارند، بزرگ‌ترین ضایع کنندگان حقوق انسان و بشریت هستند.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه عنوان کرد: همانطور که وزیر امور خارجه، آقای لاریجانی و خصوصا خانم هاشمی که به صورت عینی آنچه را که در آمریکا دیده، بیان کردند، اولین حقوق سیاهان در آنجا مورد تضییع قرار می‌گیرد.

وی افزود: آنچه که آمریکا درکشور خودش و غربی‌ها در کشور‌های خودشان دارند، لیست بلندی از تضییع حقوق انسان و حقوق بشر است که اگر قرار باشد کیفرخواستی تنظیم شود، کیفرخواست بلندی علیه آمریکایی‌ها و بعضی از کشور‌های غربی می‌شود که چه ستم‌هایی به شهروندان خودشان و مردمشان نکرده‌اند؛ چه برسد به آنچه که نسبت به آفریقا و یا بعضی از کشور‌های اسیایی و سایر کشور‌های دنیا دارند اجرا می‌کنند.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه کسانی که امروز داعیه حقوق انسان را دارند، بزرگترین ضایع کنندگان حقوق انسان و حقوق بشر هستند، با طرح این سئوال که در این عرصه چه باید کرد، بیان داشت: آنچه که به عنوان بیانیه و یا اعلامیه قاهره تنظیم شده و همچنین بیانیه جمهوری اسلامی ایران در نشست روسای قوه قضاییه کار ارزشمندی است که از این دست کار‌ها باید دنبال شود.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: باید سندی مورد توجه همه مسلمانان وانسان‌ها تهیه کنیم و بگوییم که امروز اسلام بزرگترین تضمین کننده حقوق انسان و ملجا و پناه همه ستمدیدگان و مستضعفان در عالم است و می‌توان با ابتناء به قانون اسلام با ظالمان و ستمگران مواجه شد.
منبع: میزان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار