کد خبر: 965040
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸
سخنگوی سازمان تعزیرات:
در حالی که سازمان تعزیرات، وزارت جهاد کشاورزی و فعالان بازار از سوء‌استفاده دلالان گوشت و گرانفروشی آن‌ها آگاهند، اما دلالان همچنان گوشت گوساله را ۲۶ تا ۲۸ هزار تومان در هر کیلو از دامدار می‌خرند و ۱۰۰ هزار تومان در هر کیلو به دست مصرف‌کننده می‌رسانند.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: اکنون این سؤال مطرح است که دستگاه‌های مسئول برای مقابله با این دلالان به چه ابزاری نیاز دارند و با وجود دستگاه‌های عریض و طویل نظارتی و بازرسی چرا بساط دلالان گوشت جمع‌آوری نمی‌شود؟
این روز‌ها در کنار وعده ارزان‌شدن گوشت قرمز اخباری از سوی تعزیرات و وزارت جهاد مبنی بر گرانفروشی ۳۰ درصدی گوشت توسط دلالان منتشر شده‌است، اما همچنان قیمت‌ها گران است.
در خصوص گرانفروشی گوشت توسط دلالان، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی می‌گوید: رئیس اتحادیه قیمت گوشت گوساله را ۳۰ هزار تومان اعلام کرده‌است. دامدار گوساله را ۵/ ۸ میلیون تومان می‌خرد و در یک سال ۵/۵ میلیون برایش هزینه می‌کند و الان خریدار گوساله را کیلویی ۲۶ تا ۲۸ هزار تومان از دامدار خریده و در بازار ۱۰۰ هزار تومان می‌فروشد. علت این تفاوت قیمت چیست؟ دلال‌بازی‌ها کی جمع می‌شود؟
یاسر رایگانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایین نیامدن قیمت موبایل می‌افزاید: رئیس اتحادیه موبایل اطلاع‌رسانی می‌کند که قیمت موبایل با کاهش قیمت ارز پایین نیامده‌است؛ اعلام این مسئله هنر نیست بلکه مسئله این است که اتحادیه در این موضوع چه کاری انجام داده‌است؟ اتحادیه‌ها باید قیمت کف و سقف کالا‌ها را اعلام کنند. سخنگوی تعزیرات حکومتی می‌گوید: از ابتدای سال تا ۱۴ مردادماه، ۳۰ هزار و ۲۳ پرونده وارده در حوزه قاچاق کالا و ارز وارد سازمان تعزیرات شده که مقایسه این آمار با تعداد ۲۳ هزار و ۸۴۸ پرونده وارده در مدت مشابه سال قبل نشانگر رشد ۲۶ درصدی پرونده‌های وارده قاچاق کالا و ارز است. پرونده‌های مختومه این حوزه نیز ۲۴ درصد رشد داشته و تعداد ۲۸ هزار و ۵۵۷ پرونده قاچاق در سال جاری مختومه شده‌است، در حالی که آمار‌ها در سال ۹۷ تعداد ۲۲ هزار و ۹۶۴ پرونده مختومه را نشان می‌دهد.
رایگانی می‌افزاید: ۱۳۹ هزار و ۵۶۵ فقره پرونده در اجرای احکام در ۱۳۸ روز نخست سال جاری مختومه شده و میزان ۲ هزار میلیارد و ۲۲۰ میلیارد ریال جزای نقدی وصول شده‌است. از این پرونده‌ها ۳۵ پرونده مختومه با محکومیت بیش از ۱۰ میلیارد ریال بوده‌است که وصولی این پرونده ها، ۴۴۶ میلیارد ریال است.
وی درباره بیشترین میزان تخلف از نظر کاشف در سال ۹۸ افزود: در حوزه کالا و خدمات پرونده عدم تحویل برنج با عنوان تخلف عدم اجرای تعهدات تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی به ارزش ۵۷۸ میلیارد ریال در حال رسیدگی است.
رایگانی ادامه داد: در حوزه بهداشت، پرونده یک شرکت مادر تخصصی به دلیل عرضه و فروش مواد خوردنی فاقد مجوز ورود یا پروانه ساخت از وزارت بهداشت با ارزش ۲۴ میلیارد و ۹۳۳ میلیون ریال در حال رسیدگی است، همچنین در حوزه قاچاق کالا و ارز، پرونده نگهداری ۱۹ دستگاه ماشین‌آلات عملیات خاکی به ارزش یک هزار میلیارد ریال در حال رسیدگی است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Romania
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
0
0
دراین اشفته بازار بفرمایید بودونبود حکومت فرقی دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
0
0
افراد سودجو و بی رحم در همه کشورها وجود دارند. مساله این است که در بقیه کشورها یک عده مسئول برای مبارزه با اینها دغدغه دارند تا اکثریت قریب به اتفاق مردم قربانی طمع ورزی عده ای ناچیز و البته پول پرست نشوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار