کد خبر: 965038
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰
جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که بیشترین افزایش قیمت در بین کالا‌های اساسی مربوط به شکر سفید، گوشت گوساله و گوشت گوسفندی بوده که قیمت هر سه در خرداد ماه امسال بیش از دو برابر قیمت این محصولات در خرداد سال گذشته بوده‌است.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: به گزارش ایسنا «طبق این آمار قیمت شکر سفید، گوشت گوساله و گوشت گوسفندی در خرداد ماه امسال نسبت به ماه مشابه در سال گذشته به ترتیب ۷/ ۱۰۷، ۵/ ۱۱۷ و ۱۰۵ درصد افزایش داشته‌است.
بعد از این سه کالا، شکر بسته‌بندی ۹۰۰ گرمی با ۹۵ درصد و شیر استریل پاکتی با ۴/ ۷۸ درصد رشد قیمت، بیشترین افزایش قیمت را به خود اختصاص دادند. در گروه بعدی نیز برنج طارمی اعلا و برنج هاشمی درجه یک در خرداد ماه امسال نسبت به خرداد ماه سال ۱۳۹۷، به ترتیب ۱/ ۷۵ و ۷۴ درصد افزایش قیمت داشته‌اند. در این میان قیمت برنج تایلندی و برنج پاکستانی باسماتی درجه یک نیز ۸/ ۵۹ و ۹/ ۳۸ درصد افزایش یافته‌است. همچنین آمار‌ها نشان می‌دهد که قیمت گوشت مرغ تازه در ماه سوم سال جاری ۳/ ۵۵ درصد نسبت به خرداد ماه سال ۱۳۹۷ افزایش داشته‌است. طبق این آمار‌ها هر حلب ۵‌کیلویی روغن نباتی جامد نیز در خرداد امسال نسب به ماه مشابه در سال گذشته ۶۱ افزایش قیمت داشته‌است. اما روغن نباتی مایع لادن و آفتاب با ۵/ ۲۸ درصد رشد قیمت در همین مدت، کمترین افزایش قیمت را به خود اختصاص داده‌اند. این افزایش قیمت‌ها در حالی اتفاق افتاده که دولت از سال گذشته برای جلوگیری از افزایش قیمت شماری از کالا‌های اساسی، به واردات مواد اولیه تولید یا محصول نهایی آن‌ها ارز دولتی اختصاص داده است.

پیاز با ۵۱۵ درصد گرانی رکورد شکست
مطابق آمار در اردیبهشت ماه امسال قیمت پیاز بیش از ۱/ ۵۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته‌است.
براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت از تغییرات قیمتی کالا‌های اساسی در اردیبهشت ماه سال جاری قیمت پیاز در این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱/ ۵۱۵ درصدی را داشته‌است. مطابق آمار در اردیبهشت ماه امسال قیمت خرما مضافتی افزایش ۱۷۰ درصد، سیب زرد افزایش ۸/ ۱۴۰ درصد، سیب قرمز افزایش ۱/ ۱۵۵ درصد، گوشت گوساله ۳/ ۱۲۳ درصد، سیب زمینی افزایش ۳/ ۲۰۱ درصد و گوشت گوسفندی ۹/ ۱۱۶ درصدی داشته‌است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار