کد خبر: 965006
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته، بیش از ۲ میلیون مسکن دوم نیز در کشور وجود دارد، یعنی آنکه افراد ضمن داشتن یک خانه برای زندگی، یک ملک نیز در همان شهر یا شهرستان‌های دیگر دارند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین:‌ سیدابوالفضل موسوی بیوکی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی دولت برای اجرای طرح ملیمسکن، گفت: در شرایط کنونی بر اساس برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی قرار است که تا پایان دولت دوازدهم، حدود ۴۰۰ هزار مسکن جدید تولید شود، حال نکته مهم و قابل توجه اینجاست که ۲۰۰ هزار واحد از این مساکن در شهر‌های جدید ساخته خواهد شد.

نقش آفرینی دولت در بازار املاک با اجرای طرح ملی مسکن

اخبار اقتصادی- نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم برنامه وزارت راه و شهرسازی در اجرای طرح ملی مسکن عملیاتی و محقق شود، از این رو در صورتی که برنامه‌های وزارتخانه در تولید انبوه مسکن و مسکن استیجاری اجرایی شود، می‌توان گفت که دولت توانسته در بازار مسکن نقش آفرینی کند.

سهمیه خاص شهر‌های جدید در طرح ملی مسکن/ ۵۰ درصد مساکن در این مناطق ساخته می‌شود

وی با بیان اینکه شهر‌های جدید تنها در ۱۷ منطقه ایجاد شده اند، گفت: این شهر‌ها تنها در حاشیه پایتخت و برخی کلانشهر‌ها ایجاد شده و در سطح کشور گسترده نیستند، از این رو با اجرایی شدن برنامه وزارت راه، ۵۰ درصد از این پروژه‌ها در شهر‌های خاص به ویژه تهران عملیاتی شده و دیگر شهر‌ها عملا از برنامه دولت کنار گذاشته می‌شوند.

طرح ملی مسکن، برنامه‌ای جامعی برای تولید گسترده مسکن نیست

طرح ملی مسکن، برنامه و سیاست جامعی برای تولید گسترده مسکن در کل کشور نیست، از این رو قطعا سیاست دولت در حوزه تولید مسکن باید در تمام استان‌ها اجرایی شود

موسوی بیوکی ادامه داد: به نظر من طرح ملی مسکن، برنامه و سیاست جامعی برای تولید گسترده مسکن در کل کشور نیست، از این رو قطعا سیاست دولت در حوزه تولید مسکن باید در تمام استان‌ها اجرایی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به آثار منفی وجود خانه‌های خالی از سکنه در کشور، گفت: از طرف دیگر بر اساس سرشماری سال ۹۵، حدود ۲۴ میلیون خانوار در کشور وجود دارد، حال تعداد مسکن دارای سکنه حدود ۲۲ میلیون خانه است.

بیش از ۲ میلیون مسکن دوم نیز در کشور وجود دارد

وی ادامه داد:این آمار نشان دهنده وجود بیش از ۲ میلیون خانه خالی از سکنه در کشور است، البته طبق بررسی‌های صورت گرفته، بیش از ۲ میلیون مسکن دوم نیز در کشور وجود دارد، یعنی آنکه افراد ضمن داشتن یک خانه برای زندگی، یک ملک نیز در همان شهر یا شهرستان‌های دیگر دارند.

حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانواده در شهر تهران فاقد مسکن هستند

موسوی بیوکی گفت: بر اساس آمارها، حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانواده در شهر تهران فاقد مسکن هستند یعنی آنکه به طور مثال این خانوار‌ها در شرایط کنونی به صورت تجمیعی در یک واحد با پدر و مادر خود زندگی می‌کنند، که این نشان می‌دهد که حداقل باید به این میزان در پایتخت، تولید مسکن صورت گیرد.

وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن یک برنامه تطبیق آماری ارائه دهد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی باید با همکاری دستگاه‌های مربوطه یک برنامه تطبیق آماری داشته باشد، تا مشخص شود که با برنامه‌های پیش روی، سالانه چه میزان از خانوار‌ها دارای مسکن می‌شوند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
0
0
به نظر من فقط نزدیک به بانصد هزار از افراد خاص که بالای 5 خانه دارند . اماراش را میتوانید از کد رهگیری ها بگیرید. بقیه هم که بالای 4 میلیون نفر خانه بالای تعداد 4 باب دارند و دو خانه ای ها هم نزدیک 6 میلیون نفر هستند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار