کد خبر: 964966
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
گلپایگانی در هفدهمین جلسه ستاد مناسب سازی:
معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران در جلسه مناسب سازی گفت: در شهرداری تهران دیگر هیچ گونه مجوز اعم از انواع پروانه و گواهی پایان‌کار ساختمانی بدون در نظر گرفتن ضوابط مناسب سازی درکلیه ساختمان‌ها صادر نمی‌شود و پروژه‌های عمرانی جدید نیز در صورت عدم رعایت ضوابط مناسب سازی افتتاح نخواهند شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، هفدهمین جلسه ستاد مناسب سازی فضا‌های شهری برای معلولان با حضور عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری، زهرا نژاد بهرام، نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی، شهرداران مناطق ۲۲ گانه، مدیران کل و مدیران عامل شرکت‌ها و سازمان‌های مرتبط با موضوع «ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی برنامه عملیاتی پروژه‌های پایلوت مناسب سازی سال ۱۳۹۷ و تصویب پروژه‌های پایلوت مناسب سازی سال ۱۳۹۸ مناطق ۲۲ گانه» برگزار شد.
در این جلسه معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران ضمن بررسی مسائل موجود در زمینه عملیات اجرایی مناسب سازی سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ گفت: در شهرداری تهران دیگر هیچ گونه مجوز اعم از انواع پروانه و گواهی پایان‌کار ساختمانی بدون در نظر گرفتن ضوابط مناسب سازی در کلیه ساختمان‌ها صادر نمی‌شود و پروژه‌های عمرانی جدید نیز در صورت عدم رعایت ضوابط مناسب سازی افتتاح نخواهند شد.
گلپایگانی افزود: مطابق بخشنامه صادر شده در معاونت شهرسازی و معماری مبنی بر ابلاغ مفاد ویرایش جدید قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت هر گونه اقدامی در این خصوص بر خلاف این رویه مصداق تخلف تلقی می‌شود و پروژه‌های عمرانی جدید نیز در صورت عدم رعایت ضوابط مناسب سازی افتتاح نخواهند شد.


اختصاص بودجه برنامه محور خواهد بود
در این جلسه هم چنین زهرا نژاد بهرام از عملکرد شهرداری تهران در زمینه مناسب سازی پروژه‌های پایلوت سال ۱۳۹۷ قدردانی کرد و ضمن ابزار امیدواری گفت: با استمرار تلاش و پیگیری مسئولان در شهرداری طی سال‌های آتی سطح قابل توجهی از شهر مناسب سازی خواهد شد.
نژاد بهرام به پروژهایی، چون ایستگاه‌های مترو، هم چنین بوستان‌ها و محور‌هایی که به تازگی از آن‌ها بازدید داشته اشاره کرد و گفت: مسئله مناسب سازی امروز جزو دغدغه‌های اصلی شورای شهر تهران است.
وی تأکید کرد: ما در شورا از حوزه‌های مختلف خواسته ایم تا قبل از پایان سال برنامه‌های مناسب سازی سال آینده خود را ارائه دهند چرا که بودجه ریزی به صورت برنامه محور خواهد بود و بدون ارائه برنامه از سوی نهاد‌های درگیر این موضوع بودجه‌ای اختصاص نخواهد یافت.

در سال ۹۹ مناسب سازی ابعاد گسترده تری به خود می‌گیرد
در این جلسه صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی گفت: به نظر می‌رسد اقدامات خوبی انجام گرفته است و باید این فعالیت‌ها ادامه یابد.
وی افزود: اگر دستورجلسات و مصوبات مناسب سازی اجرا شود در سال آینده با سرعت مضاعف به سوی مناسب سازی شهر حرکت خواهیم کرد.
صبوری گفت: چندین دهه در حوزه مناسب سازی اقدام چشم گیری انجام نشده بود و به هرحال در شروع هر پروژه‌ای افت و خیز‌هایی وجود دارد که به مرور رفع خواهند شد و گفت: در سال ۹۹ مناسب سازی ابعاد گسترده تری به خود می‌گیرد.

مناسب سازی به صورت سیستمی دنبال می‌شود
مهدی صالحی مدیر کل معماری و ساختمان گفت: درحال حاضر مناسب سازی معابردر پروژه‌های در حال ساخت در پایتخت به صورت سیستمی دنبال می‌شود که این حرکت گام مثبتی محسوب می‌شود و از اعمال نظر سلیقه‌ای جلو گیری می‌کند.
وی افزود: با تعریف کدکف مصوب و ابلاغ آن از سوی شهرداری منطقه به مالکین و سازندگان، طراحان و ناظرین ساختمان، آن‌ها موظف به طراحی و اجرای ساختمان مطابق کد‌های مصوب و نقشه‌های کف سازی تصویبی می‌باشند و من بعد از ایجاد عارضه‌های ساختمان در معابر جلوگیری خواهد شد.
در این جلسه نتایج ارزیابی عملکرد مناطق بر اساس بازدید‌های میدانی و بررسی‌های صورت گرفته از سوی کارگروه فنی و شهرسازی ستاد مناسب سازی فضا‌های شهری و پیشرفت فیزیکی پروژه‌های پایلوت مناطق ۲۲ گانه انجام شد.
بر این اساس منطقه ۵ با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد و مناطق ۲، ۱۱ و ۱۵ با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰درصد، به عنوان مناطق دارای عملکرد بالاتر ارزیابی شدند و سایر مناطق نیز عملکرد ۵۰ تا ۹۰درصد داشتند که مقرر شد بقیه اقدامات اجرایی پروژه‌های مذکور تا رسیدن به ۱۰۰درصد پیشرفت فیزیکی به همراه پروژه‌های پایلوت برای سال ۱۳۹۸ در قالب اعتبارات سال جاری تکمیل شوند. همچنین برنامه اقدامات سال ۱۳۹۸ ستاد مناسب سازی به ازای هر یک از مناطق ۲۲ گانه در قالب هشت پروژه شامل دومحور، چهار ساختمان و دو بوستان تصویب شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار