کد خبر: 964907
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
گزارش «جوان» از آخرین وضعیت تیم ملی والیبال پیش از اعزام به انتخابی المپیک در روسیه
اختلاف فدراسیون والیبال و بازیکنان بر سر پاداش و همچنین مصدومیت‌ها، وضعیت نگران‌کننده‌ای را بر اردوی تیم ملی والیبال در آستانه مسابقات انتخابی المپیک در روسیه حاکم کرده است.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پس از لیگ ملت‌ها، حالا ملی‌پوشان والیبال کسب سهمیه المپیک را هدف گرفته‌اند و سن‌پترزبورگ هم ایستگاه اول آن‌ها برای رسیدن به بلیت توکیو است؛ رقابت‌هایی که از جمعه آغاز می‌شود و این روز‌ها شاگردان کولاکوویچ در سالن والیبال فدراسیون تمرینات سفت و سخت‌شان را برای حضور در این مسابقات پیگیری می‌کنند. اوضاع، اما برخلاف چند ماه گذشته چندان روبه‌راه نیست. شرایطی که سبب شده حاشیه‌ها پاشنه‌آشیل تیم کولاکوویچ در آستانه حضور در اولین مرحله انتخابی المپیک ۲۰۲۰ باشد، سوءمدیریت‌هایی که سبب شده ملی‌پوشان تعارف را کنار بگذارند و از وضعیت موجود انتقاد کنند.

شرایطمان خوب نیست
در چنین شرایطی تیم ملی والیبال بامداد چهارشنبه راهی روسیه می‌شود تا آماده رقابت با میزبان، کوبا و مکزیک شود و بر سر کسب یک سهمیه المپیک بجنگد. البته کولاکوویچ می‌داند که کار سختی پیش‌رو دارد، مسئله‌ای که سبب شده او این روز‌ها عصبی‌تر از همیشه در تمرینات حاضر شود و داد و بیدادهایش خبر از روی دیگر سرمربی والیبال می‌دهد و دیگر مانند قبل آرام نیست. او در حالی عصر شنبه پس از پایان تمرین، پاسخگوی خبرنگاران بود که صحبت‌هایش بوی ناامیدی می‌داد: «شرایطمان چندان خوب نیست. برخی ناهماهنگی‌ها در تیم وجود دارد، چراکه برخی بازیکنان مصدوم و برخی ناآماده هستند.»
کولاکوویچ با وجود این شرایط، اما معتقد است که والیبال ایران شانس صعود به المپیک را دارد: «با وجود برخی مشکلات، اما این شانس را داریم که به المپیک صعود کنیم و باید تا آخرین لحظه مبارزه کنیم. راهمان طولانی است و حالا در اولین مرحله باید در روسیه به مصاف حریفان برویم. روسیه یکی از قوی‌ترین حریفان ایران است. با کوبا هم سال گذشته مشکل داشتیم. مکزیک سطح بالایی ندارد، اما نباید آن‌ها را هم دست‌کم گرفت. باز هم تأکید می‌کنم روسیه میزبان است و شرایط خاصی دارد.»
میلاد عبادی‌پور، دریافت‌کننده تیم کشورمان هم قول کسب سهمیه المپیک در روسیه را نمی‌دهد: «ما شانس زیادی داریم تا ثابت کنیم جزو بهترین‌های دنیا هستیم. برای اثبات این کار باید هر سه بازی در روسیه را پیروز شویم تا صعود به المپیک قطعی شود. برابر تیم‌هایی بازی می‌کنیم که شناخته شده هستند. همه روسیه و کوبا را می‌شناسند. نمی‌توانیم بگوییم صددرصد به المپیک می‌رویم. با حرف چیزی ثابت نمی‌شود. باید آنجا تلاشمان را به کار بگیریم. شش هفته بسیار سنگین را در لیگ ملت‌های والیبال پشت سر گذاشتیم. تعداد مصدومانمان بالا رفته و مصدومیت آن‌ها خیلی جدی است، ولی با صددرصد توانمان به روسیه می‌رویم.»
البته پوریا فیاضی، پشت‌خط‌زن تیم ملی والیبال که با درخشش در لیگ ملت‌ها، بازگشت خیره‌کننده‌ای به تیم ملی داشته است، قول می‌دهد در روسیه کم نگذارند: «شاید کارمان در روسیه سخت باشد، اما ناامید نیستیم. مردم شک نداشته باشند که کم‌کاری نخواهیم کرد و می‌جنگیم تا بهترین نمایش را داشته باشیم. وقتی پیراهن تیم ملی را به تن می‌کنیم، برای کسب پیروزی راهی جز جنگیدن نداریم.»

ملی‌پوشان روبه‌روی فدراسیون
در حالی تیم کشورمان برای حضور در مرحله اول انتخابی المپیک آماده می‌شود که علاوه بر مشکل مصدومیت‌ها که کولاکوویچ را نگران کرده، اعتراض ملی‌پوشان به پرداخت نشدن پاداش ۱۲۰ هزار دلاری لیگ ملت‌ها هم تیم ملی را وارد حواشی خودساخته‌ای کرده است. این حواشی سبب شد اردوی بلغارستان تیم ملی والیبال پیش از رفتن به روسیه لغو شود. این حواشی حتی در سایت‌های خارجی هم بازتاب داشته و سایت worldofvolley با انتشار خبری نوشته است: «ایران به دلیل مشکلات حل نشده بین فدراسیون و بازیکنانش، اردوی تدارکاتی و برگزاری بازی دوستانه مقابل بلغارستان را لغو کرد.»
کولاکوویچ، اما ترجیح می‌دهد در این باره سیاستمدارانه صحبت کند و البته به نوعی با سکوتش آن را تأیید کند: «من در جایگاهی نیستم که بخواهم در مورد شایعات نظر بدهم، اما ناهماهنگی‌هایی در مورد بازیکنان و مصدومان وجود دارد که به نظر می‌رسید رفتن به بلغارستان چندان به کارمان نیاید. فکر می‌کنم درست بود که به بلغارستان نرفتیم. به شایعات ورود نمی‌کنم، چون در جایگاهی نیستم که بخواهم در مورد آن حرف بزنم. نکته این است که حالا همه بازیکنان در اردو حضور دارند و سخت تمرین می‌کنند.»
برخلاف کولاکوویچ، ملی‌پوشان تعارف را کنار گذاشته‌اند و مستقیم مدیریت فدراسیون را مقصر این وضعیت می‌دانند. در این بین میلاد عبادی‌پور در گفتگو با پایگاه خبری ورزش ۳ تندترین واکنش را داشت: «متأسفانه شرایط ما الان خیلی بد است. نه رئیس فدراسیون داریم و نه فدراسیونی وجود دارد که پشت بازیکنان بایستد. این اتفاقات چه زمانی در حال رخ دادن است؟ در آستانه حساس‌ترین تورنمنت تاریخ هستیم. ما هیچ چیزی و هیچ کسی را نداریم که از ما حمایت کند. با چه امیدی برویم و در مسابقات شرکت کنیم؟ این حرف‌هایی که مسئولان می‌زنند، به نظرم اگر نزنند بهتر است و خودشان هم سنگین‌تر هستند. ما تمرکزمان روی کار خودمان است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار