کد خبر: 964844
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
سارا خادم الشریعه در دور هشتم مسابقات آزاد هونان چین توانست مقابل قهرمان چینی حال حاضر شطرنج بانوان جهان به تساوی برسد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین : سارا سادات خادم‌الشریعه با ریتینگ ۲۴۸۱ توانست در دور هشتم مسابقات آزاد هونان چین مقابل جو ونجون با ریتینگ ۲۵۹۵ از چین به تساوی برسد. جو ونجون نفر نخست رنکینگ جهانی بانوان است و تساوی خادم الشریعه مقابل این حریف قدرتمند باعث شد که ریتنیگ خود را ۲۲ واحد افزایش دهد و در رده‌ی ۱۶ جهانی بایستد. این شطرنج‌باز چینی با این تساوی به رده دوم رنکینگ زنده سقوط کرد.

جوایز این مسابقات برای نفرات برتر ۵۰ هزار دلار است. همچنین به نفر اول بانوان ۱۰ هزار دلار جایزه تعلق می‌گیرد که خادم الشریعه اکنون در جایگاه نخست بانوان قرار دارد.

در دور هفتم مسابقات خادم الشریعه توانست مقابل دئاک با ریتینگ ۲۶۲۱ از رومانی به تساوی برسد. خادم الشریعه در دور ششم مسابقات مقابل نارایانان با ریتینگ ۲۶۱۶ از هند به تساوی رسید. در دور پنجم رقابت‌ها، بانوی شطرنج باز ایرانی برابر اوگنی نایر از روسیه با ریتینگ ۲۶۷۸ به پیروزی رسید. نایر سابقه قهرمانی اروپا را در کارنامه‌اش دارد.

خادم الشریعه پیش از این در دور چهارم مسابقات آزاد هونان چین مقابل ون یان باریتینگ ۲۵۸۶ و در دور سوم مقابل لوپولسکوی رومانیایی با ریتینگ ۲۶۴۹ به تساوی رسیده بود. لوپولسکو چندی پیش ضمن غلبه بر علیرضا فیروزجا، قهرمان مسابقات آزاد ریکیاویک شده بود.

شطرنج‌باز ایرانی در دور دوم مسابقات مقابل ماتلاکوف با ریتینگ ۲۷۰۱ از روسیه به تساوی رسید. نکته قابل توجه این بود که خادم الشریعه توانست از این سوپراستادبزرگ روس امتیاز بگیرد. ماتلاکوف در سال ۲۰۱۷ قهرمان اروپا شده بود. بانوی شطرنج باز ایران در دور اول مسابقات مقابل نایدیچ با ریتینگ ۲۶۸۱ از آذربایجان به تساوی رسید که این تساوی هم برای خادم الشریعه بسیار ارزشمند بود.

مسابقات آزاد هونان چین از ۲۹ جولای تا ۶ آگوست با حضور ۷۳ شطرنج باز از ۱۶ کشور جهان در چانگشا چین در حال برگزاری است. در این رقابت‌ها شش سوپر استاد بزرگ که دارای ریتینگ بالای ۲۷۰۰ هستند، شرکت دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار