کد خبر: 964839
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
دور رفت مرحله یک هشتم نهایی منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا از امروز (دوشنبه) با انجام دو بازی آغاز می‌شود که در حساس‌ترین دیدار تیم فوتبال ذوب‌آهن تنها نماینده ایران باید از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران در شهر دبی به مصاف الاتحاد عربستان برود.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: ذوب‌آهن در حالی پا به این میدان می‌گذارد که جدایی چند مهره اصلی آن‌ها یعنی رشید مظاهری، محمدرضا حسینی و اوساگوانا، کار را برای آن‌ها مشکل کرده است. هر چند برای جایگزینی اوسگوانا نیز کریستانوس، مهاجم سابق هامبورگ و لاس پالماس را جذب کردند.
الاتحاد - ذوب‌آهن جدال برای صعود
شاگردان منصوریان در این مدت اردو‌های مختلفی را برگزار کردند و با وجود تغییر وتحولات در تیم نهایتا به ترکیب جوابی دست یافتند. بازی دوستانه با فولاد و پدیده تنها دیدار‌های تداکاتی تیم منصوریان است این درحالی است که تیم متمول الاتحاد عربستان با برپایی اردویی چند هفته‌ای در انگلیس و برد تدارکاتی برابر لیدزیونایتد حاکی از آمادگی کامل این تیم برابر ذوب آهن را دارد.
ذوب‌آهن در این بازی خلعتبری و نیما طاهری را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. کارلوس ویلانو، هافبک طراح الاتحاد هم به علت مصدومیت در این بازی حضور ندارد. ذوب آهن در ۴ بار در مرحله یک هشتم نهایی حذف شده است و در سال گذشته نیز این اتفاق رخ داد. بهترین نتیجه‌ای که در لیگ قهرمانان کسب کرد به سال ۲۰۱۰ برمی گردد که به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کرد، ولی از نماینده کره جنوبی شکست خورد و نایب قهرمان شد. الاتحاد با داشتن دو قهرمانی در آسیا یکی از پرافتخارترین باشگاه‌های قاره کهن به شمار می‌آید. رومارینیو برزیلی از مهره‌های کلیدی تیم الاتحاد به شمار می‌رود. او جدا از موقعیت‌های خوبی که برای بازیکن روی دست می‌سازد در نزدیک شدن به دروازه حریف و همچنین گلزنی خوب عمل می‌کند.
پیش از این ذوب آهن و الاتحاد دو بار در آسیا با هم تقابل داشتند که یکی از آن بازی به تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید و دربازی دوم ذوب آهن در فولاد شهر با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید.
سبزپوشان ذوب آهن در دور گروهی با الوصل امارات، الزورای عراق و النصر عربستان همگروه شد و با سه برد و سه مساوی به عنوان تیم نخست به دور بعد راه یافتند. ذوبی‌ها در این مرحله با عدم پذیرش شکست صاحب این رکورد منحصر به فرد در بین ۳۲ تیم حاضر در این مرحله شدند. این در حالی است که استقلال و پرسپولیس دیگر نمایندگان فوتبال ایران موفق به صعود از دور گروهی نشدند و باید دید پیشتازی ذوبی‌ها همچنان ادامه خواهد داشت یا خیر.
در این دیدار میزبان تیم سعودی است به همین از سکو‌های ورزشگاه زعبیل ۵ درصد به هواداران ایرانی اختصاص یافت و ۹۵ درصد به هواداران الاتحاد رسید. ظرفیت ورزشگاه باشگاه الوصل دبی (زعبیل) ۸ هزار و ۴۴۰ نفر است. بدین ترتیب نزدیک به ۴۲۰ سکو به هواداران ذوب آهن در این دیدار رسیده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار