کد خبر: 964815
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
رییس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی بیان کرد:
رییس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، مستندسازی رییس دانشگاه کاشان در انتشار کتاب حیات طبیعی این دانشگاه را مثال زدنی دانست و گفت: مستندسازی تجربیات روسای دانشگاه ها، ضرورتی در مدیریت دانش دانشگاهی است.

دکتر نسرین نورشاهی در نخستین نشست شبکه تبادل تجارب دانشگاهی در پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان، برگزاری این نشست توسط دانشگاه کاشان را ستودنی و حایز اهمیت بیان کرد و افزود: بهره گیری ازدانش وتجربیات گذشته درفرایندهای آموزشی یکی ازاصول اساسی کیفی سازی فعالیت ها به شمارمی رود.

وی مستند سازی تجارب مدیریت دانش در دانشگاه ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: هدف مستند سازی، جلوگیری از آزمون و خطا، جانشین پروری وتربیت مدیران جدید است.

نورشاهی تاکید کرد: استخراج و حفظ تجارب مدیران و متخصصان سازمان ها، علی الخصوص دانشگاه ها، از اهداف اصلی نظامهای مدیریت دانش سازمانی و دانشگاهی است و هر چه فرد در سلسله مراتب سازمانی جایگاه بالاتری داشته باشد، تجارب او برای سازمان ارزشمندتر خواهد بود .

وی از موانع مستندسازی را عدم شناخت ماهیت مستندسازی، بی مهری مدیران به مستندسازی و عدم همکاری بخش های دیگر سازمان عنوان کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های مستندسازی این است که پیام را به دیگران انتقال می دهد.

رییس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، سیاستگذاری، برنامه ریزی، اجرا و پایش و ارزیابی را چهار مرحله مستند سازی عنوان کرد و افزود: در مستندسازی باید تجربه ای نوآورانه و جذاب و گیرا ارائه شود.

دکتر نورشاهی با اشاره به اینکه نبود فرهنگ نوشتاری، مبهم بودن تجربه سازمانی، عدم آشنایی روسا به کسب تجربه سازمانی و نبود زیرساخت‌های سیاسی، حقوقی و حمایتی از مشکلاتی است که در راه مستندسازی وجود دارد، اظهار داشت: مستندسازی تجارب مدیریتی، برای همه مدیران بعدی نوعی فرصت است و اقدام دانشگاه ها به تدوین و تصویب مقرراتی که بتواند انتقال تجربه مدیریتی را نهادینه نماید و به شکل گیری فرهنگ انتقال تجربه مدیریتی منجر شود، ضرورت دارد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها