کد خبر: 964762
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۸
یگانه شریعت
سرويس زنان جوان آنلاين: هر جایی قانون خاص خودش را دارد و برای حضور در هر محیط بهره‌مندی از مزایای آن باید به قوانین آن محیط احترام گذاشت. حتی وقتی قرار است عضو یک سایت شوید یا خرید اینترنتی داشته باشید پیش از آنکه عضویت شما را بپذیرند به صفحه قوانین و مقررات هدایت می‌شوید و اگر قوانین را پذیرفتید می‌توانید عضو شوید و از مزایای یک سایت اینترنتی در فضای مجازی بهره‌مند شوید، اما کسانی که تیک «قوانین را قبول دارم» را نزنند نمی‌توانند عضو یک سایت اینترنتی شوند.
با این تفاسیر طبیعی است که برای زندگی در یک جامعه و بهره‌برداری از مواهب زندگی اجتماعی و حقوق شهروندی باید به قوانین آن جامعه التزام داشت و احترام گذاشت. شاید این یکی از وجوه کمتر مورد توجه قرار گرفته در بحث عفاف و حجاب باشد. امری که تأکید می‌کند شما حتی اگر حجاب را به عنوان یک حکم شرعی قبول ندارید وقتی در جامعه‌ای زندگی می‌کنید که این مسئله لباس قالب قانون پوشیده و به عنوان مطالبه اکثریت جامعه مطرح است طبق ساده‌ترین اصول اخلاقی، انسانی و حتی دموکراسی باید به نظر اکثریت و قانونی که مطابق خواسته خود مردم نوشته و اجرایی می‌شود احترام بگذارید.
با وجود این، اما برخی تحت تأثیر تحرکات رسانه‌ای از سوی برخی چهره‌ها و افرادی که برای چنین تحرکاتی دستمزد می‌گیرند، گروه اندکی از زنان و دختران برای زیر پا گذاشتن قانون حجاب و نادیده گرفتن رأی و نظر اکثریت جامعه ترغیب می‌شوند و در محیط‌های عمومی نظیر اتوبوس یا مترو اقدام به انداختن شال یا روسری خود می‌کنند. حالا آن‌طور که فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه خبر می‌دهد بناست بدحجابان و بی‌حجابان در مترو برای رعایت قانون تذکر بگیرند.
به گفته وی اطلاعیه‌ای در این زمینه تهیه و رهنمود‌های لازم درمورد حجاب اسلامی در همه خطوط و واگن‌های مترو انجام شده است. البته فعالیت مأموران مترو ارشادی است و در راستای همکاری با پلیس انجام می‌گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر