کد خبر: 964754
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹
گزارش «جوان آنلاین» از اردویی که به کام دانش‌آموزان تلخ شد
صبح امروز حادثه تلخی اتفاق افتاد. دانش آموزانی که با خوشحالی از یکی از شهرستان‌های استان یزد عازم مشهد شده بودند، تصادف کردند و با این حادثه کامشان تلخ شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: ۸ دانش آموز یزدی که در یک مینی‌بوس نشسته و در حال حرکت به سمت مشهد بودند، ناغافل با یک دستگاه خودرو سواری پراید برخورد می‌کنند و خاطره تلخی برایشان از این سفر به جا می‌ماند. براساس اطلاعات اولیه دونفر از دانش‌آموزان دچار مصدومیت شدید شدند که آن‌ها را با بالگرد به بیمارستان فرخی یزد منتقل کردند.

جزئیات تصادف از زبان رئیس اورژانس یزد

رئیس اورژانس یزد درباره این حادثه گفت: «ساعت ۷:۰۱ صبح امروز در ۳۰ کیلومتری محور خرانق به ساغند، مینی‌بوس حامل دانش آموزان شهرستان خاتم که برای اردوی زیارتی عازم مشهد مقدس بودند، با خودروی سواری پراید برخورد کرد که در جریان این حادثه دو نفر کشته و نه نفر مصدوم شدند.»

دکتر دهقان با اشاره به اینکه در این حادثه از پنج سرنشین پراید، دو نفر از سرنشینان از انان در دم جان باختند، اظهار داشت: «هفت دانش آموز مجروح اکنون در بیمارستان یزد در حال مداوا هستند.»

آموزش و پرورش استان یزد تخطی کرده است؟

از همان ساعات اولیه مسئولان در حال بررسی و پیگیری علت این حادثه بودند. سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر دراین باره گفت: «آموزش و پرورش یزد از دستورالعمل اردویی تخطی کرده و به جای قطار از مینی‌بوس برای جابجایی دانش‌آموزان استفاده کرده است؛ در حالی که در نیشابور مقصد اصلی دانش‌آموزان ایستگاه قطار وجود دارد.»

محمدرضا سیفی افزود: «طبق بررسی‌های انجام شده مینی‌بوس به دلیل خواب‌آلودگی راننده پرایدی که از مقابل حرکت می‌کرده است، دچار سانحه شد.»

دفاع آموزش و پرورش استان یزد از خود: پیگیر تهیه بلیط قطار بودیم اما نشد

اما محسن گلستانی‌فر، مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نسبت به اظهارات سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر واکنش نشان داده و گفته: «همه قوانین و مقررات اردویی کاملا رعایت شده است. طبق دستورالعمل‌های اردویی انتقال دانش‌آموز با اتوبوس یا مینی‌بوس ممنوع نیست و آموزش و پرورش یزد هم تخطی نکرده است.»

وی در پاسخ به این سئوال که چرا دانش‌آموزان بجای مینی‌بوس با قطار اعزام نشده‌اند، اظهار داشته: «برای اعزام دانش آموزان با قطار بلیط گیر نمی‌آمد.»

مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش استان یزد افزوده: «ما حتی دانش‌آموزان را هم که می‌خواستیم به مسابقات قرآنی اعزام کنیم یک ماه ونیم پیگیر تهیه بلیط قطار بودیم، اما باز هم موفق نشدیم بلیط بگیریم؛ مخصوصا اینکه دانش‌آموزان باید بصورت گروهی مثلا ۳۰، ۴۰ نفره اعزام شوند، تهیه بلیط سخت‌تر است.»

نگرانی والدین از اردو‌های دانش‌آموزی

هر بار که تصادف اردوی دانش‌آموزی در جاده کشور اتفاق می‌افتد موجی از نگرانی‌ها در میان والدین به راه می‌افتد، یک نگرانی که کاملا به حق است؛ بنابراین باید برای امنیت شرایط اعزام دانش‌آموزان به اردو از سوی مسئولان فکر و برای تامین آن بیشتر تلاش شود.

هنوز مشخص نیست که سفر دانش‌آموزان یزدی با مینی‌بوس اقدام درستی از سوی آموزش و پرورش یزد بوده است یا اینکه مسئولان این اداره تخطی کرده‌اند. حتی مشخص نیست که تمام موارد ایمنی در این سفر لحاظ شده بود یا نه؟ اما در هر صورت باید گفت که مسئولان آموزش و پرورش باید دغدغه بیشتری نسبت به حفظ جان و سلامتی دانش‌آموزان داشته باشند تا دیگر چنین حوادثی در اردوی دانش‌آموزی رقم نخورد و والدین از سفر فرزندان خود در این اردوها هراس نداشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار