کد خبر: 964695
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷
در ماه ژوئیه همزمان با سفر محمدجواد ظریف به امریکا، گزارش‌هایی درباره دیدار سناتور رند پال جمهوریخواه که در عین انتقاد از سیاست خارجی امریکا در فروش سلاح به عربستان رفیق گلف دونالد ترامپ هم هست، با وزیر خارجه ایران منتشر شده بود. حالا مجله نیویورکر در گزارشی اختصاصی خبر داده ماه گذشته وزیر امورخارجه ایران را به ملاقات دونالد ترامپ در کاخ سفید دعوت کرده بود که به وقوع نپیوسته است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: نشریه نیویورکر به نقل از چند مقام ایرانی و امریکایی و یک دیپلمات مطلع نوشته این سناتور جمهوریخواه، با اطلاع و رضایت رئیس‌جمهور امریکا، جواد ظریف را برای ملاقات با ترامپ به کاخ سفید دعوت کرده بود. به گزارش نیویورکر این دعوت روز پانزدهم ژوییه در دیدار دو طرف در اقامتگاه سفیر ایران در سازمان ملل متحد روی داده، دیداری که داگ استفورد مشاور ارشد پال نیز در آن حاضر بوده است. به گزارش این نشریه، ظریف پیشنهاد‌هایی را برای حل نگرانی امریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران به طرف امریکایی داده، اما گفته هر اقدام بیشتری نیاز به گام‌های متقابل امریکا دارد. نیویورکر گزارش داده ظریف بعد از مشورت با تهران دعوت به کاخ سفید را رد کرده است. دولت امریکا بامداد پنج شنبه دهم مردادماه ظریف را در فهرست تحریم‌ها قرار داد تا بی‌اعتباری پیشنهاد مذاکره کاخ سفید بار دیگر روشن شود.

چیزی در امریکا ندارم
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمعه شب در یک برنامه خیریه به نفع سیل‌زدگان حضور یافت و طی سخنانی عنوان کرد: این مردم بودند که فشار‌ها را تحمل کردند و این مردم بودند که پشت ما ایستادند و این مردم بودند اگر ما به مذاکره رفتیم از ما حمایت کردند، البته گروهی هم نکردند، آن هم یک واقعیت است. رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به تحریمش از سوی امریکا خاطرنشان کرد: برای همین برای من افتخار است که به خاطر این مردم تحریم بشوم، به خاطر دفاع از این مردم، گرچه هنوز هم احساس حقارت و دین در برابر این مردم می‌کنم. به گزارش فارس، محمدجواد ظریف در پاسخ به یک کاربر در صفحه اینستاگرامش درباره اینکه از «دو خانه‌ای که در امریکا داری بگو و اینکه با کدام پول خریدی؟» عنوان کرد: «من نه خانه‌ای در امریکا دارم و نه ملک و یا حتی حساب بانکی خارج از ایران. یکی از مواردی که افشاگری فرمودند به اضافه ده دوازده مورد دیگر آپارتمان‌های استیجاری است که در دوران تحصیل و کار در امریکا در آن سکونت داشته‌ام. مورد دیگر هم اصلاً ربطی به من ندارد و اقامتگاه سفرای نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد است که من هیچ‌گاه در آن حتی سکونت نداشته‌ام. همسر و فرزندانم هم هیچ دارایی خارج از ایران ندارند. امیدوارم رفع نگرانی شده باشد.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0
0
از اینکه ظریف جیزی در امریکا دارد یا نه بزودی معلوم میشود. ضمنا جرا جناب ظریف از دعوتت به کاخ سفید حرفی نمیزنی؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار