کد خبر: 964688
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵
دولت موظف است گزارش عملکرد خود از نحوه تخصیص و هزینه ۱۴ میلیارد دلار دولتی را هر سه ماه یک بار به مجلس ارائه دهد، اما با گذشت نزدیک به یک ماه از موعد مقرر هنوز اتفاق خاصی نیفتاده‌است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «مهر»، محمدحسین قربانی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس آمار تأسف‌باری را درباره هزینه‌های واردات در حوزه دارو ارائه داد. وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در این رابطه اظهار کرده‌بود که در حال حاضر تولید ۹۷ درصد از دارو‌های مورد نیاز داخل حدود ۵۵۰ میلیارد تومان هزینه برای کشور دارد، در حالی‌که واردات تنها ۳ درصد داروی خارجی بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار هزینه به کشور تحمیل کرده‌است.
تمام این اخبار در حالی مطرح می‌شود که طبق قانون برنامه بودجه سال ۱۳۹۸، دولت موظف است گزارش عملکرد خود از نحوه تخصیص و هزینه ۱۴ میلیارد دلار دولتی را هر سه ماه یک بار به کمیسیون‌های «برنامه، بودجه و محاسبات»، «اقتصادی»، «کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست»، «صنایع و معادن» و «بهداشت و درمان» مجلس شورای اسلامی ارائه کند. اما با گذشت نزدیک به یک ماه از موعد مقرر هنوز خبری از ارائه این گزارش مخابره نشده‌است. مفاسد مطرح شده در این گزارش تنها گوشه‌ای از حجم گسترده فساد در سیاست اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی و فقط در حوزه دارویی است. با توجه به اینکه نمایندگان خانه ملت از مفاسد حاصل از اجرای این سیاست اشتباه آگاه هستند و دائماً در مصاحبه‌های خود به آن اشاره می‌کنند، باید هر چه سریع‌تر در قامت ناظران حسن اجرای قانون به تکالیف مربوطه خود عمل و مسئولان امر را به مجلس احضار کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار