کد خبر: 964649
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره برجام گفت: اگر دولت به شرایطی که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند قاطعانه عمل می‌کرد وضعیت ما از وضعیت امروز بهتر بود.
سرویس سیاسی جوان آ‌نلاین: علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، درباره اظهارات اخیر روحانی پیرامون برجام و اینکه وی عنوان کرده برجام توسط مجلس، شورای عالی امنیت ملی، شورای نگهبان و مقام معظم رهبری پذیرفته شده و یعنی همه نظام آن را پذیرفته است، تصریح کرد: موضوع هسته‌ای از ابتدا با توجه به اهمیت آن در دستورکار شورای عالی امنیت ملی قرار داشت، چون ترکیب این شورا متشکل از سران سه قوه و فرماندهان کل نیرو‌های مسلح است و طبیعتاً یک مجموعه فراگیر حاکمیتی طبق قانون در این شورا قرار دارند، به همین دلیل با توجه به اهمیت موضوع، تصمیمات نهایی در این شورا اتخاذ می‌شد.

وی افزود: علی‌رغم اینکه توافق هسته‌ای دارای کاستی‌هایی بود و دشمن هم از همین روزنه‌ها سوءاستفاده کرد، ولی ما توانستیم فعالیت هسته‌ای خود را به‌رسمیت بشناسانیم و شش قطعنامه تحریمی شورای امنیتی عملاً «کان‌لم‌یکن» شد. همچنین آرایش سیاسی جهان که آمریکا به‌اتفاق همه کشور‌ها با توجه به مصوبات شورای امنیت سازمان ملل در مقابل ما صف‌آرایی کرده بودند به‌هم ریخت و در آن مقطع تحریم‌ها برداشته شد. مقادیری از پول‌های بلوکه‌شده آزاد شد، ولی آمریکایی‌ها بازی را به‌هم زدند؛ به‌دلیل اینکه آمریکا احساس کرد با توجه به نداشتن رابطه رسمی با جمهوری اسلامی ایران، سودی از این توافق به آن‌ها نمی‌رسد و به این دلیل بازی را به‌هم زدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: آمریکایی‌ها عملاً شرایطی را ایجاد کردند که با شرایط دوران توافق فاصله طولانی پیدا کرد یعنی آن‌ها هم خودشان از برجام خارج شدند و هم فشار جدی به اروپایی‌ها آوردند که آن‌ها همکاری نکنند و در نتیجه وضعیت فعلی رقم خورد. تفاوت وضعیت فعلی با آن دوران این است که دیگر آرایش سیاسی یک‌پارچه علیه جمهوری اسلامی ایران به‌هم ریخته و ما کار نزدیکی با چین و روسیه انجام داده و تعامل خوبی داریم و کشور‌های زیادی در دنیا در نقطه مقابل آمریکایی‌ها ایستادند و آمریکا دچار انزوای جدی در دنیا شده است.

بروجردی اضافه کرد: آمریکا به همین دلیل با بسیاری از کشور‌ها درگیر است و از بسیاری از پیمان‌های مهم بین‌المللی و دوجانبه خارج می‌شود؛ چه در مورد تسلیحات هسته‌ای و چه درباره محیط زیست و چه مسائل شیمیایی. آمریکایی‌ها در این میان تبدیل به کشوری شدند که امروز به‌عنوان نماد هنجارشکنی در چارچوب توافق‌های بین‌المللی است و برای فشار به ایران دست به هر کاری می‌زنند؛ از جمله تحریم اخیر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بنابراین در اظهارات رئیس‌جمهور صحبت جدیدی عنوان نشده و همان سیر مطالبی است که در گذشته وجود داشته است.

وی همچنین تصریح کرد: مجلس توافق هسته‌ای را مصوب کرد و شرایطی برای آن قائل شد و مقام معظم رهبری هم شرایط ۹ گانه خود را عنوان فرمودند؛ بنابراین این پذیرفتن نه به‌صورت مطلق بلکه به‌صورت مشروط بود. اگر دولت به شرایطی که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند قاطعانه عمل می‌کرد وضعیت ما از وضعیت امروز بهتر بود.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
0
جناب بروجردی در کل هم شما و هم جناب روحانی گند زدید و هردو با مجلس در این برجام مسخره شریک هستید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار