کد خبر: 964644
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸
علی مطهری:
عضو فراکسیون امید مجلس می‌گوید از آنجا که ارائه گزارش دولت به مجلس قانون شده است، حتی اگر قبول هم نداشته باشیم، بهتر است انجام شود.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: عضو فراکسیون امید مجلس می‌گوید از آنجا که ارائه گزارش دولت به مجلس قانون شده است، حتی اگر قبول هم نداشته باشیم، بهتر است انجام شود.
علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خانه ملت، با اشاره به نامه رئیس‌جمهور به رهبری برای ارجاع این قانون به شورای حل اختلاف قوا، گفت: رئیس‌جمهور مـی‌گوید قـانونی که مجلس تصویب کرده خلاف قانون اساسی است، چون مجلـس هر سال مـی‌خواهـد رأی اعتمـاد را تجـدید کند، این در حالـی است این قـانون به تأیید شـورای نگهبان رسیـده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: ارجاع به شورای حل اختلاف قوا سابقه دارد مخصوصاً زمان دولت آقای احمدی‌نژاد خیلی از این موارد به شورای حل اختلاف ارجاع داده می‌شد.

مطهری در ادامه با اشاره به علت عدم اجرای این موضوع از سوی دولت آقای روحانی، بیان داشت: اجرای این قانون مقداری برای دولت سخت و وقت‌گیر است، لذا منجر به ارسال نامه به رهبری و ارجاع به شورای حل اختلاف قوا شده است. از آنجا که ارائه گزارش دولت به مجلس قانون شده است، حتی اگر قبول هم نداشته باشیم بهتر است انجام شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در این باره که گفته می‌شود، چون سال آخر مجلس است دولت زیر بار ارائه گزارش عملکرد نمی‌رود، گفت: چنین موضوعی مطرح نیست، دولت به طور کلی این قانون را قبول ندارد.
زمانی که این موضوع در شورای نگهبان بررسی می‌شد دولت می‌توانست درباره آن نظر دهد، شاید تلاش خود را کرده‌اند، اما شورا نظر مخالف آن‌ها را قبول نکرده است.

گفتنی است طبق ماده ۲۳۵ آیین‌نامه داخلی مجلس رئیس‌جمهور و هر یک از وزرا موظف هستند در مردادماه هر سال براساس برنامه‌های ارائه‌شده در زمان تشکیل دولت و أخذ رأی اعتماد وزرا، اسناد و قوانین بالادستی و شاخص‌های عملکردی متناسب با حوزه وظایف خود که هیئت رئیسه مجلس تعیین می‌کند، گزارش عملکرد سال گذشته و برنامه سال آینده خود را به‌صورت کمی و مقایسه‌ای به مجلس شورای اسلامی تقدیم کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار