کد خبر: 964604
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۶
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: امسال سه مرکز تحقیقاتی با هدف توسعه کارهای پژوهشی و علمی در این دانشگاه راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، دکتر عزیز حبیبی در نشست خبری با خبرنگاران اردبیل اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی مرکز تحقیقاتی سلامت گستر، مدیریت انرژی و پژهشکده مدیریت آب با ۱۰ هسته علمی که مصوبات اولیه آن صادر شده از نیمه دوم سال جاری در این دانشگاه آغاز بکار خواهند کرد.

وی از  رشد هسته های فناور در دانشگاه خبر داد و گفت: پارسال  ۵۲ هسته فناور در این دانشگاه فعال بود که امسال این رقم به ۷۵ مورد رسیده و تعداد هسته های فناور در ۲ سال اخیر ۱۲۷ درصد رشد داشته است.

حبیبی بیان کرد: همچنین رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در بین ۶۰۰ مرکز علمی کشور از ۵۸ به ۵۲ رتبه رسیده ه نشان می دهد این د انشگاه در سال های اخیر به لحاظ علمی رشد قابل توجهی کرده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت:در سه ماه آینده تعداد استادان این دانشگاه از ۴۰۰ نفر خواهد گذشت و میانگین استاد به  دانشجور یک به ۲۰ نزدیک خواهد شد که هم اکنون این تعداد یک به ۲۴ است.

وی  ادامه داد: مهرماه امسال هفت رشته تحصیلی اعم از ۲ رشته دکتری،سه رشته کارشناسی ارشد و ۲ رشته کارشناسی  به جمع رشته های این دانشگاه اضافه می شود .

حبیبی افزود: رشته های مدیریت بازرگانی و مکانیزاسیون کشاورزی در مقطع دکتری،علوم و صنایع غذایی ،بازیافت و مهندسی علوم تغذیه در مقطع کارشناسی ارشد و رشته های ماشین های صنایع غذایی در مغان و علوم و صنایغ غذایی در مشگین شهر از جمله های رشته هایی هستند که از مهرماه دایر می شوند.

وی بیان کرد: انتخاب عضو هیأت علمی دانشگاه به عنوان شیمیدان برجسته کشور در شاخه شیمی فیزیک، قرار گرفتن ۲ استاد این دانشگاه در بین دانشمندان یک درصد برتر دنیا، انتخاب ۲ استاد و ۴ دانشجوی نمونه کشوری و تعلق پر استنادترین استاد حوزه علوم انسانی کشور به این دانشگاه از جمله موفقیت‌ها و افتخارات دانشگاه محقق اردبیلی است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به کسب رتبه هشت در رتبه بندی isc دانشگاه‌های جهان اسلام  اضافه کرد: این دانشگاه عضو اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز و آسیای میانه بوده و دارای دانشجوی مشترک با دانشگاه استراسبورگ فرانسه است و  همچنین همکاری علمی پژوهشی با بسیاری از کشورهای دنیا از جمله فرانسه، دانمارک، چین، ایتالیا، سوئد و ژاپن دارد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر با مراکز علمی ۳۰ کشور بویژه دانشگاه‌های معتبر ارتباط علمی، بین المللی و پژوهشی برقرار و با اکثریت آنها تفاهم نامه همکاری امضا شده است.

وی اضافه کرد: دومین استاد خارجی از آلمان به جمع استادان دانشگاه محقق اردبیلی اضافه شده و برای شناساندن قابلیت‌های علمی این دانشگاه برگزاری ۶ کنفرانس‌های بین المللی در سال جاری برنامه ریزی شده که ۲ مورد آن تاکنون برگزار شده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: هم اکنون بیش از ۱۱ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که ۳۵ درصد آنها غیر بومی هستند.

حبیبی افزود: این تعداد دانشجو در ۴۳ گروه آموزشی و در مجموع در ۲۲۵ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع کارشناسی، ۹۹ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۶۴ رشته در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ نفر دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت‌های آموزشی خود را آغاز نمود. این مرکز آموزش عالی در سال ۱۳۷۱ از دانشگاه تبریز منتزع و مدتی به صورت مجتمع آموزش عالی به فعالیت خود ادامه داد و در سال ۱۳۷۲ به دانشگاه تحت عنوان دانشگاه محقق اردبیلی تبدیل شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر