کد خبر: 964600
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در مورد ارزش صادرات غیرنفتی استان گفت: 44 میلیون دلار صادرات کالاهای غیرنفتی از استان را شاهد بوده‌ایم که محور اصلی برنامه‌های استان توسعه صادرات و حمایت از تولیدات صادرات‌محور است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، داود شایقی درجلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل و شورای هماهنگی بانک‌ها اظهار داشت: براساس آمارهای ثبت شده در سرشماری سال 95 نسبت شهرنشینی در استان 62 درصد و میزان شهرنشینی 32 درصد و رشد جمعیت شهری نسبت به سال 90 در حدود  1.63 و رشد جمعیت روستایی منفی 2.1 بوده است.

وی در مورد سهم هر یک از بخش‌ها در اشتغال استان تصریح کرد: بخش کشاورزی 33.9 درصد، صنعت 24.4 درصد و بخش خدمات 41.5 درصد اشتغال در استان را فراهم کرده است.

شایقی با اشاره به تولیدات شاخص و ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی بیان کرد: در این بخش استان اردبیل در تولید گندم آبی رتبه 6 و در گندم دیم 4، عدس یک، سویا یک، کلزا رتبه 5 و سیب‌زمینی رتبه دو کشور را داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل 1.41 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را متعلق به اردبیل دانست و گفت: درآمد سرانه استان اردبیل 10 میلیون تومان بوده که نسبت به درآمد سرانه کشور که 15 میلیون تومان است در حد مطلوبی قرار ندارد.

شایقی با اشاره به ظرفیت‌ها و اقدامات در بخش گردشگری و میراث فرهنگی استان افزود: ضریب اشغال واحدهای اقامتی و هتل‌ها در اردبیل 60 درصد بوده و سه هزار و148 نفر ظرفیت هتل‌های استان به شمار می‌رود و 64 بنای تاریخی و هشت موزه از دیگر قابلیت‌های استان در این حوزه است.

وی از تصویب 225 مصوبه در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در سال گذشته خبر داد و گفت:براساس مصوبات 33 پروژه واگذار شده و یکی از الگوهای برتر موفق اقتصاد مقاومتی استان فرش دستباف اردبیل بوده است.

شایقی بیان کرد: امسال نیز 65  مصوبه در این جلسات ثبت شده و 17 پروژه تائید شده که تا پایان سال واگذاری این طرح‌ها اجرایی می‌شود.

وی فعالسازی 50 واحد راکد، کاهش زمان صدور مجوز، راه‌اندازی چهار واحد تولیدی اقتصاد مقاومتی، افتتاح 18 کیلومتر از پروژه دوباند اردبیل به مشگین‌شهر، افزایش ظرفیت تخت‌های اورژانس اردبیل و اضافه شدن 8 واحد اقامتی گردشگری به مجموعه استان را از جمله برنامه‌های سال 98 عنوان کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: امسال نیز سیاست اصلی کاهش کمیت و افزایش کیفیت اجرای طرح‌ها است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر