کد خبر: 964591
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
مسابقات کشتی آزاد صوفیه بلغارستان
بازهم اعتراض، اعتراض و اعتراض، موضوعی که در ورزش ما به یک اپیدمی تبدیل شده، هر روز این غده سرطانی در حال گسترش است و معلوب نیست تا چه زمانی باید تاوان سنگین این قبیل رفتار‌های بچگانه را بپردازیم؟
سرویس ورزشی جوان آنلاین - وحید صابری : مسابقات کشتی آزاد نوجوانان صوفیه بلغارستان، تیم ملی کشورمان در حالی که در این دوره تا امروز یخت اول قهرمانی بود بازهم به خاطر یک اعتراض نابجا جایگاه نخستش را تقدیم روسیه کرد.
علی قلی‌زادگان ملی پوش وزن ۵۱ کیلوگرم در رده بندی در حالیکه تا ۳۰ ثانیه پایانی مقابل حریف اوکراینی پیش بود بر اثر یک غافلگیری "با فن سر و ته یکی" ضربه فنی شد و شکست خورد، هر چند یک مدال برنز جهان از چنگ ایران و قلی زادگان خارج شد، اما هنوز ایران بخت نخست قهرمانی تیمی در این رقابت‌ها بود و جای نگرانی وجود نداشت. اما از آنجا که ما همیشه عادت به اعتراض داریم و در این مورد خاص سن و سال هم نمی‌شناسیم به خاطر اپیدمی اعتراض در وسط تشک حاضر نشد تا به مربی حریف دست دهد و همین امر باعث شد تا طبق قوانین دیسکالیفه شود و ۱۰ امتیاز حساس قلی زادگان از دست برود.
همین ۱۰ امتیاز کافی بود تا روسیه با دو امتیاز بیشتر در جایگاه نخست تکیه بزند و بخت قهرمانی ایران از دست برود. نکته جالب‌تر اینکه کادر فنی بجای اینکه به اشتباهات خود پی ببرند در پی توجیه این عمل نادرست هستند و مدام از توطئه و تصمیمات پشت پرده برای گرفتن عنوان قهرمانی از ایران و تقدیم آن به روسیه با عنوان" سر تیم ما را بریدند" صحبت می‌کنند.
حال سئوال مهم اینجاست تا کی قرار است کشتی ایران تاوان این اعتراضات بچگانه در تمامی رده‌های سنی بدهد؟
پیش ازاین هم ما در کشتی به خاطر نپوشیدن گرمکن در زمان اهدای ما متضرر شده بودیم. تا کی کشتی ایران به دلایل واهی و بچه گانه باید لطمه ببیند. سال‌هاست نه تنها کشتی بلکه ورزش ایران از اینگونه رفتار‌ها ضربه می‌خورد و مسئولان ورزش نه تنها بدنبال یافتن راه چاره برای آن نبوده‌اند، بلکه هر بار سعی کرده‌اند با یافتن بهانه‌های واهی و یا مقصر جلوه دادن ورزشکاران از قبول اشتباهات خود طفره بروند.
آیا زمان آن نرسیده که تیم‌های ملی ورزشی ما از روانشناسان بهره لازم را ببرند. بی شک با "اپیدمی اعتراض"در ورزش ما آموزش مسائل رفتاری به ورزشکاران با استفاده از متخصصان در تمامی رده‌های سنی باید مورد توجه مسئولان ورزش و روسای فدراسیون‌ها قرار گیرد تا بیش از این به جایگاه ورزش ایران در رویداد‌های بین المللی خدشه وارد نشود.
امیر توکلیان و کادر فنی‌اش تیم خوبی را روانه مسابقات کرده بودند و نوجوانان مستحق قهرمانی جهان بود پس باید برای جلوگیری از اشتباه دیگری باید برای آینده نزدیک از همین امروز دست به کار شد و با آموزش‌های روانشناسانه جلوی این اپیدمی اعتراض را گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار