کد خبر: 964541
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، از حمله با موشک جدید دوربرد به شرق عربستان خبر داد تا مقاومت یمنی استعداد خود را در رونمایی از سلاح‌های جدید به رخ دشمن کشیده باشد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، ساعاتی پس از عملیات صبح پنج‌شنبه یگان موشکی و پهپادی ارتش یمن علیه نیرو‌های ائتلاف در جنوب یمن، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که همچنین یک حمله موشکی به الدمام در شرق عربستان انجام شده است.
سریع گفت: یک هدف نظامی مهم در الدمام را با یک موشک بالستیک پیشرفته دوربرد هدف قرار دادیم. بار دیگر از شرکت‌های خارجی در عربستان سعودی دعوت می‌کنیم که از اهداف نظامی و حیاتی دور شوند.
الدمام، مرکز منطقه الشرقیه (در شرق عربستان سعودی) در ساحل خلیج فارس است. این شهر، از مهم‌ترین شهر‌های منطقه شرقیه است که بندرش از مهم‌ترین بنادر عربستان در غرب خلیج فارس به شمار می‌رود.
این نیروی بلندپایه ارتش یمن تأکید کرد که این حمله، در پاسخ به حملات و جنایات سعودی و استمرار جنگ عربستان و تداوم ریختن خون مردم انجام شد.

عملیات منحصربه‌فرد علیه نیرو‌های هادی
ساعاتی قبل از حمله به الدمام منابع یمنی از حمله انصارالله به مراسم رژه نظامی شبه‎نظامیان دولت مستعفی یمن در شهر عدن خبر داده بودند.
به گزارش فارس، شهر عدن مرکز جنوب یمن صبح روز پنج‌شنبه شاهد یک عملیات موفقیت‌آمیز نیرو‌های موشکی و پهپادی ارتش یمن و انصارالله بود که در آن ده‌ها نفر از شبه‌نظامیان وابسته به دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» کشته یا زخمی شدند.
این عملیات نیرو‌های یمنی علیه شبه‌نظامیان مستقر در پادگان «الجلا» واقع در منطقه «البریقه» شهر عدن و در حین برگزاری مراسم رژه نظامی نیرو‌های دولت مستعفی صورت گرفت.
شبکه المیادین درباره تلفات ناشی از این عملیات مشترک یگان‌های پهپادی و موشکی یمن که با پهپاد انتحاری قاصف k۲ و یک فروند موشک بالستیک میان‎برد صورت گرفته، گزارش داد که در این حمله ۴۱ نفر، از جمله یک فرمانده ارشد، کشته شده‌اند.
«منیر الیافعی» از فرماندهان نیرو‌های جدایی‌طلب جنوبی تحت حمایت امارات در عدن موسوم به «کمربند امنیتی» نیز در میان کسانی است که در این عملیات به هلاکت رسیده‌اند.
بنا بر اعلام شبکه المسیره، نیرو‌های نظامی‌ای که در جریان رژه هدف قرار گرفتند، خود را برای انجام عملیات علیه دو استان «تعز» و «ضالع» آماده می‌کردند.
«محمد عبدالسلام» از مقام‌های ارشد جنبش انصارالله به این شبکه گفته عملیات روز پنج شنبه در پاسخ به چندین سال «محاصره و تجاوز» ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی انجام گرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار