کد خبر: 964537
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱
پایان کار آزادکاران نوجوان با نایب‌قهرمانی جهان
تیم ملی نوجوانان ایران با سه طلا، سه نقره و یک برنز نایب قهرمان نوجوانان جهان شد، آن هم در شرایطی که یک اشتباه و دیسکالیفه شدن قلی‌زادگان قهرمانی را از ایران گرفت تا این روس‌ها باشند که بر سکوی نخست می‌ایستند.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: در آخرین روز این پیکارها، سهیل یوسفی در ۹۲ کیلوگرم طلا گرفت، علی عرب در ۴۵ کیلوگرم و عرفان الهی در ۶۰ کیلوگرم نیز با قبول شکست در فینال به نقره رضایت دادند. ابوالفضل، ولی پور نیز در ۷۱ کیلوگرم برنز گرفت، اما علی قلی‌زادگان، آزادکار وزن۵۱ کیلوگرم با اعتراض نابه‌جا به داوری پس از شکست در رده‌بندی از مسابقات اخراج شد تا عنوان قهرمانی از ایران گرفته و به روس‌ها تقدیم شود.
قلی‌زادگان بعد از شکست ۵ بر ۳ برابر میکیتا آبراموف اوکراینی حاضر به دست دادن با مربیان حریف نشد تا مسئولان برگزار‌کننده رقابت‌ها او را دیسکالیفه کنند و ۱۰ امتیاز پنجمی او را بگیرند. امتیازی که باعث شد تیم ملی کشتی آزاد ایران در حالی که مستحق کسب عنوان قهرمانی بود، نایب‌قهرمان این رقابت‌ها شود. مصطفی علیزاده، مربی تیم نوجوانان تأکید کرد که اشتباهات داوری و دادن پوئن مثبت به حریف با وجود حملات کشتی‌گیر ایرانی باعث شد قلی‌زادگان نتواند بر عصبانیت خود کنترلی داشته باشد: «داور قضاوت بدی داشت و کشتی‌گیر ما هم احساساتی شده بود. به همین دلیل هرچه فریاد می‌زدیم که اعتراض نکند فایده‌ای نداشت و در اعتراض به عملکرد داوری و مدال برنزی که از او گرفته شده بود به سمت مربی حریف نرفت و حاضر به دست دادن با او نشد و همین امر هم قهرمانی را از ما گرفت.» توکلیان، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران نیز با انتقاد از اتفاقات رخ داده، تأکید کرد که سر تیم او را برای قهرمانی روسیه بریدند: «واقعاً احساس تنهایی کردم. بچه‌های ما مستحق قهرمانی بودند، اما سر تیم ما را بریدند و کشتی‌گیر ما را دیسکالیفه کردند تا روسیه را قهرمان جهان کنند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار