کد خبر: 964483
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
بعد از قهرمانی جوانان در جهان
تاریخ سازی تیم ملی والیبال در رده جوانان باعث شد تا بسیاری از مربیان و کارشناسان صراحتا بگویند که فدراسیون باید بیش از پیش به مربیان داخلی بها دهد و از آنان حمایت کنند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: جبار قوچان نژاد مربی و کارشناس والیبال درباره قهرمانی جوانان جهان گفت: کار بسیار بزرگی اتفاق افتاد و با اینکه ما تیم هایبزرگی هم مسابقا دادیم، اما در نهایت بچه‌ها با شایستگی قهرمان شدند.
قوچان نژاد: باید مربیان ایرانی حمایت شوند
وی افزود: در این دوره به نظرم از سطح کیفی بالایی برخوردار بود چرا که تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان که لهستان و کوبا بودند در این دوره حتی نتوانستند از گروه خودشان صعود کنند و بالا بیایند. تیم ما بعد از برد برزیل و صعود به فینال به لحاظ روانی خیلی خود آماده بازی با ایتالیا شد و در نهایت منجر به این تاریخ سازی شد.

قوچان نژاد با اشاره به اینکه این بازیکنان پشتوانه تیم بزرگسالان هستند خاطر نشان کرد: آنچه مشخص است اینکه ترکیب اصلی این تیم مدتی در تیم بزرگسالان به طور مداوم باز هم بازی و تمرین کرده اند و همین هماهنگی سبب رخ دادن چنین اتفاق تاریخی شد.. قهرمانی در جهان بیشتر نام والیبال ایران و کشورمان را در جهان مطرح کرد و باعث ارتقای رنکینگ هم می‌شود. البته من به کادر فنی بخصوص عطایی تبریک می‌گویم و همین باعث می‌شود که باید به مربیان داخلی بیشتر ارزش و بها داده شود تا در آبنده هم بتوانند افتخار آفرینی‌هایی در این سطح داشته باشند.

کارشناس والیبال با اشاره به اینکه باید به مربیان کشورمان اعتماد شود اظهار داشت:این قهرمانی تیم جوانان با حضور مربیان ایرانی ارزشمندتر است. مربیان ایرانی می‌توانند به مرور زمان و کم کم به بدنه تیم بزرگسال تزریق و در راس قرار گیرند. باید فضا و شرایط را برای آینده فراهم کنیم تا اعتماد به مربی ایرانی شکل گیرد. این روند را باید حفظ کنیم با همین فضا همزمان مربیان ایرانی را به کار گیریم. برای مثال در بازی‌های آسیایی از این ترکیب استفاده کنیم و کم کم پیش برویم.
البته اینکه یکدفعه بخواهیم یک مربی ایرانی را در اس تیم بزرگسالان قرار دهیم شاید نتوان نتیجه کافی را بگیریم، اما قطعا در آینده نزدیک باید کار را به دست مربی ایرانی دهیم.
وی درباره حضور تیم ملی در مرحله نخست رقابت‌های انتخابی کسب سهمیه المپیک نیز گفت: کار سختی در پیش داریم، اما کسب سهمیه در این مرحله دور از دسترس نیست. بی شک یکی از سخت‌ترین بازی‌های مرحله اول بازی را روسیه است و با توجه به اینکه از هر گروه فقط یک تیم بالا می‌آید و سهیمه المپیک را کسب می‌کند بازی با میزان یعنی روسیه قطعا سخت خواهد بود الیته در گروه ما مکزیک و کوبا هم هستند، اما می‌شود با کار روانشناسی و روانکاوی خوب نتیجه دلخواه را به دست آوریم.
قوچان نژاد در پایان درباره وضعیت تیم پیام نیز گفت: یک هیاهو و مغلطه کاری در حال انجام است، دوران هوچی گری به پایان رسیده است. دوشنبه هفته آینده همه چیز مشخص خواهد شد. دو میلیارد طلب وجود دارد و علاوه بر بحث مالی، مشکل مجوز قانونی نیز وجود دارد. این موارد به حراست وزارت تحویل داده شده است. مطمئنا مجوز مشکل قانونی دارد و باید رسیدگی شود.
 
قوچان نژاد: باید مربیان ایرانی حمایت شوند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار