کد خبر: 964414
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: 70 درصد تلفات جاده‌ای استان اردبیل در شهرستان‌های مشگین‌شهر، گرمی و پارس‌آباد مغان رخ می دهد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علی رحمتی در نشست با روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌ها و فرماندهان پاسگاه‌های پلیس راه استان اظهار کرد: ۸۰ درصد تصادفات در جاده‌های شمالی استان به خاطر سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ است.

وی بیان کرد: در چهار ماه نخست امسال به ترتیب بیشترین تخلفات سرعت غیرمجاز با ۱۴۴ هزار مورد تخلف در جاده مشگین‌شهر - اردبیل و ۱۲۳ هزار مورد در مسیر بران - سه‌راهی سربند در جاده پارس‌آباد به ثبت رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خاطر نشان کرد: برای کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای برنامه‌های مختلفی همچون اجرای سرعت‌گیرهای مجازی و خطوط لرزاننده عرضی،تجدید خط کشی محورها، آرام سازی ترافیک، ایجاد خاکریز در محل پرتگاه‌ها ، روکش آسفالت و ایجاد روشنایی بصورت نقطه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

رحمتی تشریح کرد: با برنامه‌ریزی و حضور شبانه‌روزی و بسیج همه امکانات تلاش می‌شود در ۲ ماه مرداد و شهریور میزان تلفات و تصادفات جاده‌ای در استان کاهش یابد.

وی گفت: در کنار حضور مستمر پلیس و راهداری در جاده‌ها با هماهنگی‌های لازم از طریق فرماندهان سپاه شهرستان‌های مشگین‌شهر ، گرمی و پارس‌آباد از نیروهای بسیج نیز جهت حضور در راه‌ها برای کاهش تلفات استفاده خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به ثبت بیش از ۳۹ میلیون تردد در چهار ماه اول سال جاری در استان اضافه  کرد: در کنار اقدامات ایمن‌سازی برای کاهش تصادفات جریمه‌های ارشادی نیز می‌تواند در فرهنگ سازی رانندگی نقش مهمی ایفا کند.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل همچنین با اشاره به ثبت ۶ میلیون و ۲۶۱ هزار تخلف عدم رعایت فاصله طولی ،۲ میلیون و ۴۵۴ هزار مورد تخلف سرعت غیرمجاز و  ۶۳۱ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در جاده‌های مواصلاتی استان توسط ۶۴ سامانه تردد شمار در چهار ماه گذشته گفت: مانور روز بدون حادثه با هدف آگاه‌سازی و فرهنگ سازی کاهش تصادفات و رعایت قوانین بزودی در استان برگزار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر