کد خبر: 964395
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
یک روز پس از آزمایش موشکی جدید کره‌شمالی، یک مقام بلندپایه وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد واشنگتن طرح‌های خود را برای برگزاری تمرینات نظامی مشترک با سئول حفظ می‌کند.

سرویس بین‌الملل جوان آنلاین: آمریکا اعلام کرد طرح‌های خود برای برگزاری رزمایش مشترک با کره جنوبی را حفظ خواهد کرد.

یک روز پس از آن که کره شمالی موشک‌های جدیدی آزمایش کرد، یک مقام بلندپایه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) که خواست نامش فاش نشود تاکید کرد واشنگتن طرح‌های خود را برای برگزاری تمرینات نظامی مشترک با سئول حفظ خواهد کرد.

تحلیلگران معتقدند آزمایش موشک‌های جدید توسط کره شمالی هشداری به آمریکا و کره جنوبی است تا رزمایش‌های مشترک خود را لغو کنند.

مسئول بلندپایه پنتاگون تاکید کرد: "هیچ تغییری در طرح‌های ما برای رزمایش مشترک با کره جنوبی ایجاد نخواهد شد. دو چیز است که ما باید انجام دهیم: اول این که به دیپلمات‌ها فرصت کافی بدهیم تا وظایف خود را انجام دهند و دوم این که برای ایجاد یک محیط مناسب برای از سرگیری و پیشبرد مذاکرات فراهم کنیم. "

این مقام آمریکایی همچنین بر ضرورت حفظ آمادگی نیرو‌های نظامی واشنگتن و سئول تاکید کرد.

کره شمالی به تازگی اعلام کرد اگر رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی مطابق برنامه ماه اوت برگزار شود ممکن است این مسئله مذاکرات با واشنگتن را به شکست بکشاند. طبق اعلام سئول، کره شمالی روز چهارشنبه دو موشک بالستیک شلیک کرد. کره شمالی چند روز پیش نیز دو موشک کوتاه برد شلیک کرده بود. کره شمالی هفته گذشته تاکید کرد که این موشک‌ها سلاح‌های تاکتیکی جدیدی هستند که هشداری جدی به مسئولان نظامی جنگ طلب کره جنوبی محسوب می‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار