کد خبر: 964387
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
انعقاد قرارداد دانشگاه تبریز با کشورهای آلمان و اتریش
رئیس دانشگاه تبریز از انعقاد قرارداد این دانشگاه با کشورهای آلمان و اتریش خبر داد و گفت: رئیس دانشگاه منطقه قفقاز گفته که به کوری چشم آمریکا به ایران می‌آییم و نگران پاسپورت خود نیستیم.

رضا مجیدی در همایش شهر پایدار و گام دوم انقلاب که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم آنچه در این همایش ملی و بزرگ تدارک دیده شده مورد قبول قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه تبریز شهر علم و دانش و با قدمت ۷۰۰ ساله وجود دانشگاه در دنیاست، تصریح کرد: دانشگاه بین‌المللی در کلام امروز یعنی داشتن کلام و کارآفرینی مشترک است که دانشگاه ربع‌الرشیدی، ۷۰۰ سال پیش چنین ویژگی را داشت. 

رئیس دانشگاه تبریز ادامه داد: دانشگاه تبریز دومین دانشگاه قدیمی کشور است که امسالهشتادمین سال تاسیس رسمی دانشگاه می‌باشد.  

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه تبریز در خط مقدم مبارزه با استکبار بوده و در زمان انقلاب نیز به خوبی درخشیده است. 

مجیدی با تاکید  بر اینکه اگر قیام ۲۹ بهمن تبریز نبود، قیام‌ها بیشتر از تهران پیش نمی‌رفت، افزود: آذربایجان شهدای بزرگی مانند باکری را تقدیم اسلام کرده  و شهیدی مانند پورشریفی که مغز متفکر سازنده زیرساخت‌های دفاع مقدس بود را در دفاع مقدس داشته است.  

وی اضافه کرد: ۲۲ نفر از دانشجویان و اساتید در دانشگاه تبریز در حال ساخت ادوات  جنگی بودند که مورد بمباران بعثی‌ها قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه ابراز داشت: دانشگاه تبریز جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور و پنج دانشگاه کشور بوده و پنج چهره ماندگار تقدیم جامعه علمی کرده  به طوریکه در نسل اول بزرگانی تربیت کرده است که در سطح کشور افتخارآفرینی کرده‌اند. 

وی ادامه داد: دانشگاه تبریز در تربیت نیروی متخصص قدم‌های بزرگی برداشته و علاوه بر آن دانشگاه تبریز یک دانشگاه بزرگ در شرق ترکیه و منطقه قفقاز با رنکینگ بالاست. 

مجیدی خاطرنشان ساخت: دانشگاه تبریز در نسل دوم نیز مقالات و طرح‌‌های زیادی را ارائه کرده همچنین در نسل سوم تربیت نیروهای کارآفرین در خدمت است که تلاش می‌شود، نیروهایی را تربیت کند تا بتواند در خدمت جامعه باشد.

وی متذکر شد: دانشگاه تبریز از نظر بین‌المللی نزدیک به ۲۰۰ دانشگاه دنیا ارتباط دارد که سال گذشته توانسته است تا با وجود تحریم‌های شدید شیطان بزرگ، همچنان ارتباط خود با دنیا و دیپلماسی علمی را تقویت کند.  

رئیس دانشگاه تبریز تصریح کرد: رئیس دانشگاه منطقه قفقاز گفته که به کوری چشم آمریکا به ایران می‌آییم و نگران پاسپورت خود نیستیم. 

وی افزود: اخیراً برای اولین بار، پردازنده گرند در ترکیه به تبریز آمده و اعلام کرده که ما از همکاران خود در ایران حمایت می‌کنیم. 

مجیدی یادآور شد: دانشگاه تبریز در طی ماه‌های اخیر با آلمان و اتریش نیز قراردادهایی بسته است. 

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به موضوع همایش مبنی بر شهر پایدار و فرصت‌ها، گفت:  در اصل موضوع به بیانیه گام دوم رهبری بر می‌گردد، چراکه این سند گام دوم فراتر از یک بیانیه بوده برای توصیف گذشته بوده و باید تحلیل و راهکارهایی  برای عمل در دهه پنجم انقلاب در نظر گرفت شود. 

وی با تاکید بر اینکه یکی از ارکان اصلی بیانیه افتخار به گذشته و امید به آینده است، توضیح داد: این بیانیه، توصیف مشروع و واقع بینانه بعد از ۴۰ سال را ارائه کرده است و تحلیل دقیق از دستاوردها و ضعف‌ها و کاستی‌ها را پیش کشیده است و در نهایت چرایی یک آینده پرامید را پیش روی برای مخاطبان ترسیم کرده‌ است.  

رئیس دانشگاه تبریز اذعان کرد: یکی از مواردی که در همایش مطرح بوده، شهر پایدار و علم و پژوهش است، چراکه در اولین توصیه و در آخر بیانیه توصیه به علم پژوهش شده است. 

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به علم و پژوهش در بیانیه گام دوم، گفت: ایشان فرموده‌اند که دانشگاه، آشکارترین وسیله عزت بوده و قدرت روی دیگر دانایی توانایی است و دنیای غرب به برکت دانش خود که توانسته، قدرت ۲۰۰ ساله کسب کند و امروز اگر زور گفته و بلوف می‌زنند به برکت همین علم می‌باشد. 

مجیدی اضافه کرد: در ذات انسان علم گذاشته شده است و قانونمندی نظام هستی اهمیت زیادی دارد، از این‌رو باید به اقتصاد، سیاست، مدیریت شهری فرهنگ با دید علم نگاه کنیم.  

وی تاکید کرد: مدیریت شهری با علم و دانش مدیریت شهری مستلزم دانش در حوزه‌های عمران، شهرسازی، مدیریت جامع شناس، روان شناسی و دیگر رشته‌های مرتبط پایداری بوده و الگویی برای تفکر به آینده است که ملاحظات زیست محیطی به منظور ارتقاء کیفیت محیط زیست با یکدیگر است.

مجیدی بیان کرد: توسعه پایدار به بقای بشر و همه جانبه آن بر می‌گردد و با همه زنجیره‌ها در تعامل است و در صد ایجاد تعامل بین حال و آینده و رفاه درون نسل است. 

وی گفت: تحقق اهداف توسعه پایدار در سطح جامعه و رسانه مسوول نیازمند است.  

مجیدی  ابراز کرد: امید است تا آموزش برای توسعه پایدار به دنبال هم افزایی با دیگر طرح‌های جهانی و به منظور کاهش فقر باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر