کد خبر: 964386
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
توسعه پایدار باید با انعطاف‌پذیری و انتقادپذیری باشد
رئیس دانشگاه تبریز به کارگیری جوانان در همه امور مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: کشور دارای۲۶ میلیون جمعیت ۱۵ تا ۴۰ سال دارد که ۱۴ میلیون آنها دارای تحصیلات دانشگاهی است.

محمدرضا پورمحمدی  در همایش شهر پایدار و گام دوم انقلاب که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: توسعه پایدار شهری که در معنی عام به معنی رشد و گسترش همه جانبه بدون تناقض تعریف شده است دو هدف ارتقای کیفیت زندگی و پاسخگویی به نسل حاضر دارد. 

وی با بیان اینکه ابعاد زیست محیطی و کالبدی و اقتصادی توسعه پایدار بیشتر مورد توجه بوده و جنبه‌های اجتماعی آن کمتر توجه شده است، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب وجوه مشترک زیاد با اصول ثابت توسعه پایدار و ایده‌های نوآورانه دارد که اگر توام با یکدیگر قرار گیرد قطعا توسعه پایدار مطلوب حاصل می‌شود. 

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که خیلی توصیه شده، موضوع جامعیت و نگاه کلی‌گر است که در برابر دیدگاه جزءنگر است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: نگاه به آینده جدی‌تر متدولوژی است که همان آینده‌پژوهی را معنا می‌دهد که طبق آن برای رسیدن به توسعه درست باید از آینده شروع کرده و تعریف‌هایی از شهر مطلوب در آینده را بیان کنیم و در این نگاه انسان معمار آینده است. 

وی به کارگیری جوانان در همه امور مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: کشور دارای۲۶ میلیون جمعیت ۱۵ تا ۴۰ سال دارد که ۱۴ میلیون آنها دارای تحصیلات دانشگاهی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی به توجه به شعارها و معیارهای انقلابی اشاره کرده و گفت: این شعارها موضوعاتی نیستند که با گذشت زمان از بین رود بلکه باید مدام بررسی و مد نظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر ایجاد اصول بنیادین در کشور، گفت: طبق فرمان رهبری باید از نگاه‌های موقت پرهیز کرده و به اساس‌های اصولی توجه کنیم. 

پورمحمدی به حضور محققان و اندیشمندان برای ارائه راهکارها تاکید کرده و گفت: استفاده از تجربه از دیگر موارد مورد توجه است به طوریکه گذشته صرفا بد یا خوب نیست و به همان ترتیب آینده نیز خوب و بد ندارد بلکه باید با ایده‌های نو پیش رفته و سنت و مدرنیته را با هم تلفیق دهیم. 

وی گفت: توسعه پایدار باید با انعطاف‌پذیری و انتقادپذیری باشد. 

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نه جنگ و نه مذاکره خواهیم داشت، گفت: وقتی ایشان این حرف را زدند من با خود گفتم که پس چگونه می‌توان مشکل را حل کرد که ایشان فرمودند که باید دفاع مقتدرانه داشته باشیم که الحمدالله به کوری چشم در حال رفع مشکلات با این دفاع هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر