کد خبر: 964341
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات از ابعاد نفوذ می‌گوید
سخنان معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات ابعاد گسترده پروژه‌های نفوذ دشمنان علیه ایران را نشان می‌دهد؛ ابعادی که از حوزه موشکی و هسته‌ای شروع می‌شود تا انتخابات و فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی و حمایت از همجنس‌بازها، آزادی دین و ترویج بهائیت، ترویج نگهداری از سگ در منازل و... را شامل می‌شود
زينب شريعتی
سرویس سیاسی جوان آنلاین: پروژه‌های دشمنان ایران برای نفوذ همواره با دو موضع کلی در ایران مواجه می‌شود؛ دو موضعی که برخاسته از دو جناح اصلی کشور است؛ اصولگرایان و اصلاح‌طلبان. در این میان، اصلاح‌طلبان همواره کوشیده‌اند نوعی مسامحه در موضع‌گیری پیرامون نفوذ و جاسوسی داشته باشند، نفوذ را نمی‌پذیرند، با دستگیری جاسوس‌ها مخالفت می‌کنند، به تطهیر مجرمان و متهمان امنیتی می‌پردازند، نفوذ را صراحتاً توهم توطئه می‌نامند و این حجم بالای دشمنی با ایران را قبول ندارند و حتی وقتی کار به دستگیری جاسوسی حرفه‌ای و با سطح نفوذ بالا همچون جیسون رضاییان رسید، باز هم نفوذ را نپذیرفتند.

سخنان معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات در جمع اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی که برای تشریح اقدام تحسین‌برانگیز سربازان گمنام امام زمان (عج) در دستگیری جاسوسان مرتبط با سازمان اطلاعاتی امریکا (سیا) در محل این فراکسیون حضور یافته بود، ابعاد گسترده پروژه‌های نفوذ دشمنان علیه ایران را نشان می‌دهد؛ ابعادی که از حوزه موشکی و هسته‌ای شروع و تا انتخابات و فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی و حمایت از همجنس‌بازها، آزادی دین و ترویج بهائیت، ترویج نگهداری از سگ در منازل و... را شامل می‌شود.

متأسفانه به لحاظ امنیتی امکان دسترسی به متن کامل و اصل سخنان این مقام وزارت اطلاعات وجود ندارد، اما همین قدری هم که از زبان سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی اجازه انتشار علنی پیدا کرده، نکات جالب توجهی دارد. نیاز به توضیح نیست که سخن گفتن در مورد پروژه‌های نفوذ دشمنان علیه ایران، الزاماً به این مفهوم نیست که آن پروژه‌ها همواره موفق بوده و به ثمر می‌نشیند بلکه ثابت می‌کند که مقامات ایرانی باید مراقب‌های امنیتی بیشتری را لحاظ کنند و از سویی سطح کار حرفه‌ای نیرو‌های امنیتی کشورمان را هم به رخ می‌کشد که با وجود این هجمه شدید، چگونه اقتدار اطلاعاتی- امنیتی را برای کشور به ارمغان آورده‌اند.
 
جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی با معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات، طبق آنچه سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی این فراکسیون بیان کرده، با تقدیر و تشکر نمایندگان از زحمات شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) و همه نیرو‌های امنیتی کشور آغاز شده و در ادامه، نمایندگان حاضر در این نشست، بر ضرورت توجه و دقت بیشتر بر حوزه نفوذ و جاسوسی که دشمنان و معاندان به آن دل بسته‌اند تأکید داشتند. نقوی‌حسینی در این باره می‌گوید: «مباحثی درخصوص آخرین اقدامات سرویس‌های جاسوسی و اقدامات متقابل وزارت اطلاعات، ضرورت هماهنگی بیشتر بین همه دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی داخلی، آخرین اقدامات دشمنان و معاندان در حوزه نفوذ نرم و عملیات‌های آن‌ها در حوزه سایبری و اقدامات و برنامه‌ها در حوزه کار‌های فرهنگی و نرم‌افزاری مطرح شد.»

بیشترین حجم عملیات‌های ضدامنیتی علیه کشور ما برنامه‌ریزی می‌شود

نقوی حسینی در ادامه به سخنان معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات می‌پردازد. او از قول این مقام امنیتی می‌گوید: در شرایط فعلی بیشترین حجم اقدامات و عملیات‌های ضدامنیتی و در یک جبهه متحد اطلاعاتی علیه کشور ما برنامه‌ریزی می‌شود. دستگاه‌های اطلاعاتی معاندان در منطقه و خارج از منطقه هماهنگ با هم در مقابله با نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی، جلوگیری از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های علمی و تکنولوژیک و با محوریت موشکی ایران و خلاصه تضعیف جمهوری اسلامی اقدام می‌کنند. ما امروز به طور بی‌سابقه‌ای از اقدامات سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان روبه‌رو هستیم.

اقدامات تخریبی در بخش‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، موشکی و هسته‌ای

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی می‌افزاید: معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات گفت، اقدامات خرابکارانه، اقدامات تخریبی در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و نفوذ نرم از جمله محور‌های فعالیت‌های دستگاه‌های امنیتی معاندان است. تلاش دشمن به ویژه امریکایی‌ها برای نفوذ و اخلال در حوزه موشکی و هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بوده ولی دستگاه‌های امنیتی کشور کاملاً مسلط و با شناخت کامل و با اشراف کامل بر عملیات‌ها و فعالیت‌های این سرویس‌های اطلاعاتی از جمله سازمان سیا و موساد این برنامه و اقدامات را خنثی و عوامل مربوط به آن را منهدم و مهار می‌کنند.

مقابل ونزوئلا‌سازی ایران ایستادیم

نقوی‌حسینی عنوان می‌کند: معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات همچنین گفت که شبکه جدید شناسایی شده از سازمان سیا که براساس جدیدترین و پیچیده‌ترین روش‌های اطلاعاتی طراحی شده بود، در نظر داشت در بسیاری از بخش‌های زیرساختی کشور اخلال ایجاد کند و به موازات تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی، شرایطی شبیه ونزوئلا را در ایران پیاده کند که الحمدلله با اشراف و اقتدار اطلاعاتی متلاشی گردید. ضربه به این شبکه به موازات مدیریت ضدجاسوسی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل و شناسایی ۲۱۹ نفر از جاسوسان و منابع اطلاعاتی امریکا در دوره قبل در سطح جهان با مشارکت تعدادی از سرویس‌های ضدجاسوسی سایر کشورها، امریکا را با یک افتضاح اطلاعاتی مواجه ساخته است. این نماینده مجلس تصریح می‌کند: معاون وزیر اطلاعات گفت که اشراف و تسلط دستگاه‌های امنیتی بر اقدامات سخت و نرم دشمن به قدری است که راه را بر هرگونه فعالیت، توطئه، اقدام، طراحی و برنامه‌ریزی سرویس‌های آن‌ها بسته است.

ابعاد تلاش دشمن برای نفوذ در شبکه‌های بانکی و پولی

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اضافه می‌کند: معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات گفت که تمامی شبکه‌ها و عوامل آن‌ها را تحت نظر داریم. یکی از بخش‌هایی که دشمن روی آن خیلی کار کرد، بخش اقتصادی بود. سرویس‌های اطلاعاتی معاندان تلاش‌های گسترده‌ای با هدف نفوذ در شبکه‌های مالی، بانکی، پولی و اقتصادی به ویژه در پروژه‌های مهم عمرانی و اقتصادی را با هدف بحران‌سازی شروع کرده، اما به لطف خدا و زحمات برادران شما در حوزه ضدجاسوسی آن‌ها را شناسایی و منهدم کرده و عوامل آن را دستگیر نموده است.

اقدامات دشمن در آسیب‌های اجتماعی و نفوذ در شبکه‌های صنفی و قشری

نقوی‌حسینی اظهار می‌دارد: معاون ضد جاسوسی وزارت اطلاعات گفت که یکی دیگر از بخش‌های عمده فعالیت‌های نفوذ و جاسوسی دشمن، کار‌های مطالعاتی و اقدامات عملیاتی روی مسائل اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی، نفوذ در شبکه‌های صنفی و قشری کشور ماست. امریکایی‌ها روی این بخش سرمایه‌گذاری و پروژه‌های زیادی را تعریف کرده‌اند. موسسات زیادی در این زمینه در امریکا فعال هستند که پروژه‌های تعریف شده را در داخل کشور ما با تخصیص بودجه‌های کلان اجرا می‌کنند. تغییر دستگاه محاسباتی مسئولان، تغییر نگرش اقشار و مردم، حجاب و عفاف، حمایت از دوجنسیتی‌ها، ترویج همجنس‌بازان، حقوق حیوانات، ترویج نگهداری سگ در خانواده‌ها، ازهم پاشیدن کانون خانواده‌ها، آزادی دین و ترویج بهائیت، انجمن‌های هنری، تولید مستندات تاریخی و ترویج فرهنگ پهلوی از جمله پروژه‌هایی است که در این زمینه طراحی بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
نماینده مردم ورامین در مجلس تصریح می‌کند: معاون وزیر اطلاعات در این جلسه اظهار داشت که انگلیسی‌ها نیز پروژه‌های مشابه را دارند و برخی کشور‌های اروپایی نیز در این زمینه همکاری دارند. دشمنان آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و روی آن‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند و سعی دارند در فضای معضلات اقتصادی در کشور بسیاری از اهداف خود را پیاده نمایند.

بعد از حوادث ۹۶ دشمنان امیدوارتر شدند

وی می‌گوید: معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات، گفت که بعد از حوادث سال ۹۶ دشمنان امیدواری بیشتری پیدا کرده و سرمایه‌گذاری بیشتری صورت داده‌اند. امریکا از برجام خارج شد، تحریم‌ها شدت گرفت، فشار‌ها بر مردم ایران بیشتر شد ولی با اشراف و مدیریت منسجم اطلاعاتی در کشور به هیچ یک از اهداف خود نرسید. قدرت جمهوری اسلامی ایران امروز امریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و دشمنان را به انفال کشانده و به همین جهت دشمنان روی عناصر اقتدار جمهوری اسلامی ایران سرمایه‌گذاری و این عناصر و ارکان اقتدار را مورد هجوم قرار داده‌اند.

جهت‌گیری مقاومت در مقابل فشار‌های امریکا عامل اصلی موفقیت ماست

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس اضافه می‌کند: معاون وزیر اطلاعات اظهار داشت که جهت‌گیری مقاومت در مقابل فشار‌ها و تحریم‌ها و توطئه‌های امریکا و همپیمانان آن‌ها و ایجاد همبستگی و وحدت بیشتر بین ملت ایران عامل اصلی موفقیت ایران و به انفال کشیده شدن دشمنان و شکست آن‌ها بوده است. شناخت از اهداف و اقدامات سرویس‌های اطلاعاتی در این عرصه، اطلاع‌رسانی سریع به مسئولان و اتخاذ تدابیر مناسب در شرایط خاص و بحرانی، باعث به هدر رفتن و شکست توطئه‌های دشمنان و سربلندی و عزت جمهوری اسلامی ایران شده است.

فضای مجازی حوزه اصلی فعالیت انتخاباتی امسال نفوذی‌ها

وی ادامه می‌دهد: معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات گفت که امسال سال انتخابات است، قطعاً دشمنان و معاندان در این زمینه برنامه‌ریزی دارند و تلاش می‌کنند محور‌های مورد نظر خود را دنبال نمایند. کمپین‌های مختلف را تشکیل می‌دهند و فضای مجازی، حوزه اصلی فعالیت آنهاست، همچنین شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی خود را در این راستا فعال می‌کنند، بنابراین تلاش دارند مردم را در جهت اهداف خود سازماندهی و هدایت کنند.
آن‌ها از هم اکنون دارند برای حفظ شبکه مجازی و اینترنت در دوران انتخابات، فیلترشکن‌هایی را طراحی می‌کنند. ما قطعاً در حوزه نفوذ و جاسوسی با همه توطئه‌ها و برنامه‌های آن‌ها برخورد می‌کنیم و موفق هم هستیم، ولی در حوزه‌های فرهنگی و نرم نیازمند هماهنگی، کار بیشتر، برنامه‌ریزی‌های دقیق و چندجانبه هستیم، چون جنس این کار‌ها صرفاً امنیتی و اطلاعاتی نیست و لازم است تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط با شناخت و درک دقیق‌تر از موضوع، به صورت منسجم، هم‌افزا و هماهنگ عمل نمایند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار