کد خبر: 964339
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
طباطبایی در دورنهم مسابقات شطرنج آزاد بیل در سوئیس به تساوی رسید و به عنوان اولین شطرنج باز ایرانی قهرمان مسابقات بیل سوئیس شد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: محمدامین طباطبایی، استاد بزرگ شطرنج ایران در دور نهم و پایانی مسابقات شطرنج آزاد بیل در سوئیس به مصاف دونچنکو از آلمان با ریتینگ ۲۶۱۵ رفت و به تساوی رضایت داد و قهرمان مسابقات شد. او اولین ایرانی است که توانست مقام قهرمانی را در این مسابقات کسب کند و همچنین توانست ۱۴ واحد ریتینگ خود را افزایش دهد.

طباطبایی با ریتنیگ ۲۶۰۱ در دور اول این مسابقات مقابل کریستیانو از هند با ریتینگ ۲۲۰۸ قرار گرفت و توانست این رقابت‌ها را با برد شروع کند. این استاد بزرگ شطرنج در دور دوم مقابل گرلف با ریتینگ ۲۴۱۷ از آلمان روبه‌رو شد و توانست دومین پیروزی خود را کسب کند. همچنین در بازی پنجم مقابل استنی با ریتینگ ۲۵۲۵ از هند قرار گرفت و این شطرنج باز هندی را شکست داد.

این پیروزی در حالی بود که طباطبایی توانسته بود در بازی چهارم به پیروزی برسد. این شطرنج باز در دور ششم مقابل بریک از کرواسی با ریتینگ ۲۵۷۳ متوقف شد و در در دور هفتم مقابل استاد بزرگ فرانسوی باریتینگ ۲۵۳۱ به پیروزی رسید.

طباطبایی در دور هشتم روی میز یک به مصاف جفری شیونگ، سوپر استاد بزرگ آمریکایی که بخت نخست قهرمانی رقابت‌ها نیز بود رفت و مقابل این سوپر استاد بزرگ با ریتینگ ۲۶۹۱ به پیروزی رسید. تنها شکست این استاد بزرگ شطرنج در دور سوم مقابل ماستروسیلیس از یونان با ریتینگ ۲۵۱۸ بود.
با این نتایج طباطبایی توانست با ۷ امتیاز از بین ۱۳۲ شطرنج باز مقام اولی را کسب کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار