کد خبر: 964299
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور ایران و فرانسه، خاطرنشان کرد: تماس تلفنی که آقای مکرون شب گذشته با آقای روحانی برقرار کرد، ۱۰۰ دقیقه طول کشید که این موضوع نشان دهنده آن است که ما هم در منطقه و هم در دنیا منطق داریم.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب کلیات لایحه حذف چهار صفر از پول ملی در جلسه هیئت دولت، اظهار کرد: با توجه به این که در حال حاضر فقط بانکی‌ها از ریال استفاده می‌کنند و مردم بیشتر از تومان صحبت می‌کنند، صحبت‌هایی مطرح شد مبنی بر این که آن چه که الان رایج است به قانون تبدیل کنیم؛ بنابراین کلیاتی از طرح حذف چهار صفر در جلسه امروز هیئت دولت مطرح و به تصویب رسید و قرار شد که در جلسه روز یکشنبه آقایان دژپسند و همتی جزئیات این طرح را ارائه دهند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اقدام اخیر آمریکا برای به پای میز مذاکره کشاندن مقامات ایرانی طی یک عملیات فریب، خاطرنشان کرد: سیاست اخیر آمریکا سیاست جدیدی نیست و این دولت از ابتدای روی کار آمدن ترامپ با روش‌های مختلف به دنبال به پای میز مذاکره کشاندن ما بوده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه موضع جمهوری اسلامی ایران در این زمینه روشن است، خاطرنشان کرد: آنچه که مربوط به موضوعات دیگر نظیر موضوعات منطقه‌ای، موشکی و نظامی و آن چه که به خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران مربوط می‌شود ارتباطی با آمریکایی‌ها ندارند. در ارتباط با مسئله هسته‌ای نیز ما چارچوبی تحت عنوان ۱+۵ داریم که اگر آمریکا داخل این چارچوب باشد می‌تواند در آن تبادل نظر کند.

واعظی با بیان این که در دیپلماسی طرف مقابل کار خود را انجام می‌دهد و دیپلمات‌های ما نشان دادند به اوضاع مسلط هستند، اظهار کرد: در چند ماه گذشته این ما بوده‌ایم که آمریکایی‌ها را به دنبال خود آورده‌ایم. آمریکا با همه قدرت و ابزار در دست خود در سفر قبلی آقای ظریف به دلیل اتخاذ مواضع محکم ایشان در سخنرانی‌ها و گفتگو‌های رسانه‌ای در موضع انفعال قرار گرفتند و دیدیم که در سفر آخر آقای ظریف آمریکایی‌ها او را محدود کردند؛ این اقدام نشان از آن است که آمریکایی‌ها از دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران می‌ترسند و لذا به همین دلیل است که الان آقای پامپئو در موضع انفعال قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امروز مشاهده می‌کنیم که هم در موضوع تحریم و هم در موضوع دیپلماسی آمریکایی‌ها به صورت جدی کم آوردند و عملا در حال انجام حرکاتی انفعالی هستند؛ ما نیز به هیچ وجه نگران نیستیم؛ چرا که شرایط بین المللی را به خوبی می‌شناسیم و ارتباط‌مان با کشور‌های مختلف برقرار است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به گفت و گوی تلفنی روسای جمهور ایران و فرانسه در شب گذشته گفت: دیشب نزدیک به ۱۰۰ دقیقه تماسی که آقای مکرون با آقای روحانی داشتند به طول انجامید که این موضوع نشان دهنده آن است که ما هم در منطقه و هم در دنیا منطق داریم و دیدگاه‌هایی که مطرح می‌کنیم هم درباره مسائل امنیتی و هم در رابطه با سایر مسائل حرف برای گفتن داریم.

وی تصریح کرد: ما نگران این نیستیم که چند نفر در واشنگتن بنشینند و طرحی را برنامه ریزی کنند و فکر کنند می‌توانند از نظر جو روانی در کشور تاثیر گذار باشند. اگر در گذشته امیدشان به این بود که می‌توانند با یک جنگ روانی و تبیلغاتی روی مردم اثر بگذارند مشاهده کردیم که طی روز‌های گذشته تمام موضوعاتی که از سوی آمریکایی‌ها مطرح شده هیچ اثری روی مردم ما نگذاشته است. امروز مردم به مسوولان خود بیش از گذشته اعتماد دارند و مسوولان نیز بیش از گذشته پای حرف‌ها و قول‌های خود ایستاده‌اند، به همین دلیل نباید نگران باشیم.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار