کد خبر: 964260
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک گفت: کسب سهمیه ضمانتی برای اعزام ورزشکاران به پارالمپیک توکیو نیست و تنها ورزشکارانی مجوز حضور در پارالمپیک را کسب می‌کنند که شانس کسب مدال داشته باشند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: هادی رضایی اظهار کرد:، چون سیاست کمیته ملی پارالمپیک بر مبنای مدال آوری است نه کسب سهمیه، حتی افرادی که بتوانند در جهانی امارات موفق به کسب سهمیه شوند ضمانتی برای اعزام آن‌ها به پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو نیست و تنها دوومیدانی‌کارانی در اولویت اعزام قرار می‌گیرند که شانس کسب مدال طلا، نقره و برنز داشته باشند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که لیست دوومیدانی کاران اعزامی به جهانی امارات چه زمانی مشخص خواهد شد، گفت: با توجه به این که در رقابت‌های انتخابی نابینایان و کم‌بینایان و معلولان دوومیدانی کارانی که موفق به جابجایی رکورد اول تا سوم جهان شدند محدود بودند با درخواست انجمن این دو فدراسیون قرار شد. دوومیدانی‌کاران در رکوردگیری مجددی شرکت کنند تا کسانی که امکان حضور در انتخابی قبلی را نداشتند در این رکوردگیری حضور پیدا کنند تا تیم کامل و قوی را عازم جهانی امارات کنیم.

وی گفت: بعد از برگزاری رکوردگیری مجدد که هفته اول شهریور برگزار می‌شود لیست نفرات اعزامی به مسابقات جهانی امارات نهم شهریور نهایی و به فدراسیون جهانی اعلام خواهد شد.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک درباره وضعیت ورزشکاران سایر رشته‌هایی که موفق به کسب سهمیه شدند و این که چقدر شانس اعزام به بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را دارند، افزود: شرایط تمام ورزشکارانی که تا به امروز موفق به کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ شدند بستگی به سیاست کمیته ملی پارالمپیک دارد و هر ورزشکاری که تا زمان اعزام شانس بالایی برای کسب مدال داشته باشد به پارالمپیک اعزام می‌شود در غیر این صورت اسم وی از لیست اعزامی خط خواهد خورد. ما در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا نیز بر اساس همین سیاست توانستیم به جایگاه خوبی دست پیدا کنیم و در پارالمپیک نیز همین سیاست را پیش خواهیم گرفت.

رضایی در پایان در خصوص وضعیت زنان والیبال نشسته برای کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار کرد: در بخش زنان تاکنون تیم‌های روسیه، آمریکا، چین، ژاپن که خود میزبان است موفق به کسب سهمیه شدند و هنوز وضعیت تیم‌های آفریقا، آمریکا، اروپا و ایران مشخص نیست. البته با توجه به این که هنوز تیم‌های مطرح زیادی باقی مانده‌اند که سهمیه کسب کنند شانس تیم زنان ما برای کسب سهمیه تا حدودی کم است و باید ببینیم شرایط برای زنان والیبال نشسته ایران چگونه رقم خواهد خورد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار