کد خبر: 964259
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
وزیر اطلاعات اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان هرمزگان یک شبکه تخلفات ارزی را شناسایی و به دام انداختند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت اطلاعات، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان هرمزگان یک شبکه تخلفات ارزی را شناسایی و به دام انداختند.

وی گفت: متخلفین طی سال‌های ۱۳۹۵ الی ۱۳۹۷ اقدام به ثبت یا اجاره تعدادی شرکت تجاری صوری نموده و پس از پرداخت میلیون‌ها تومان رشوه توانسته اند اقدام به ثبت سفارش واردات کالا‌های اساسی و دریافت بیش از ۲۵۰ میلیون دلار ارز دولتی از بانک‌های مختلف نمایند. این شبکه بخش ناچیزی از ارز دریافتی را به واردات اختصاص داده و با مصرف مابقی آن در مجاری غیر قانونی، چند صد میلیارد تومان مال نامشروع به دست آورده اند.

علوی گفت: عناصر اصلی شبکه با دریافت وکالت از برخی کارمندان از نام و حساب‌های بانکی آنان برای پوشش فعالیت‌های مجرمانه خود سوء استفاده نموده و قصد فرار از پرداخت مالیات‌های کلان حاصل از فعالیت‌ها را نیز داشتند. یکی از سران شبکه که مدتی متواری و در صدد خروج غیرقانونی از کشور بود، دستگیر و همراه با سایر اعضاء تحویل مراجع قضایی شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار