کد خبر: 964250
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۵
همزمان با کاهش رضایت مردم از خدمات پس از فروش رخ داد
در حالی که ایران خودرو سه روز پیش قیمت دو محصولش را افزایش داده‌بود، باز هم دیروز همزمان با اعلام کاهش رضایت مردم از خدمات پس از فروش، این خودروساز محصولاتش را گران کرد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: در شرایطی که بازار خودرو به سمت ثبات پیش می‌رفت و قیمت خودرو‌ها روندی کاهشی در پیش گرفته بود، اقدام خودروسازان برای افزایش قیمت شش محصولش در کنار بازگشت نرخ‌ها به سایت‌های خرید و فروش خودرو باعث توقف این روند شد و حالا قیمت‌ها در بازار روندی افزایشی به خود گرفته‌است. در جدیدترین تصمیم مدیران خودروسازی، قیمت پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸ از ۸۰ میلیون و ۷۵۴ هزار تومان به ۸۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافته‌است. قیمت دنا پلاس هم ۱۲۰ میلیون و ۱۱۹ هزار تومان تعیین شده‌است.
همچنین قیمت پژو پارس از ۷۸ میلیون و ۳۳۸ هزار تومان به ۸۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده‌است. ایران خودرو قیمت جدید رانا را هم ۷۱ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان تعیین کرده در حالی که قیمت این خودرو تا پیش از این، ۶۷ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان بوده‌است.
ایران خودرو اخیراً قیمت پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس را با افزایش ۸ میلیون تومان، ۷۶ میلیون و ۱۲ هزار تومان تعیین کرده‌بود. همچنین قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای را با رشد ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معادل ۹۹ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان اعلام کرده بود.
سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در این مورد به «فارس» گفت: در شرایطی که بازار روندی نزولی دارد، دلیلی برای افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروسازان وجود ندارد. وی می‌گوید: در کنار بازگشت قیمت خودرو به سایت‌های خرید و فروش خودرو، خودروسازان با افزایش قیمت محصولاتشان به گران‌شدن خودرو در بازار دامن می‌زنند.

کاهش رضایت مردم از تأمین قطعات خودروسازان
این در حالی بود که روز گذشته قائم‌مقام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، با اعلام نتایج ارزیابی خدمات پس از فروش خودروسازان گفت: رضایت مردم از تأمین قطعات یدکی و تعمیرات در نمایندگی‌های مجاز خودروسازان کاهش یافته‌است.
سعید تاجیک در نشست خبری افزود: شاخص تأمین و توزیع قطعات یدکی نیز افت داشته، ضمن اینکه شاخص رضایت مردم از تأمین قطعات یدکی ۷۰ درصد بوده که با ۷ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ثبت رسیده‌است، پس رضایت مردم از تعمیرات و تأمین قطعات نسبت به سال ۹۶ از کاهش برخوردار بوده‌است.
تاجیک تصریح کرد: برنامه کیفی‌سازی امسال نیز به شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ابلاغ شده که برخی اصلاحات باید روی آن صورت می‌گرفت تا بتوان برنامه کارآمدی را شاهد بود. این اصلاحات در حال انجام است و در هفته جاری نهایی خواهد شد. وی با اشاره به نتایج ارزیابی خدمات پس از فروش عرضه‌کنندگان خودرو در سال ۹۷ گفت: این ارزیابی بر اساس دستورالعمل شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات پس از فروش صنعت خودرو انجام شده و اساس آن، قانون حمایت مصرف‌کنندگان و آیین‌نامه اجرایی این قانون بوده که مصوب هیئت وزیران است؛ ضمن اینکه دستورالعمل شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش صنعت خودرو مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت را نیز مدنظر قرار داده‌است. قائم مقام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران افزود: چهار شاخص کیفیت خدمات، سرعت، هزینه خدمات و نتیجه عملکرد منجر به شکل‌گیری نتایج ارزیابی شرکت‌های خدمات پس از فروش می‌شود که بر این اساس، کیفیت خدمات وزن ۲۵ درصدی، سرعت آن ۲۰ درصد، هزینه خدمات ۵ درصد و نتیجه عملکرد ۵۰ درصد وزن این شاخص‌ها را به خود اختصاص می‌دهند؛ به نحوی که در بخش نتیجه عملکرد، رضایتمندی مشتری و شاخص‌های فرآیندی مدنظر قرار می‌گیرند.
وی تصریح کرد: در بخش کیفیت خدمات، شاخص‌هایی همچون وضعیت نمایندگی، مهارت نیروی انسانی، مطالعات کیفیت و سایر الزامات مرتبط با کیفیت در دستور کار قرار دارد و سنجش و رضایت مشتریان نیز، در سه دوره چهار ماهه انجام می‌گیرد.
تاجیک گفت: در سال ۹۷ تعداد ۲۸ شرکت عرضه‌کننده و ۲۴۰ نمایندگی مجاز در خودرو‌های سبک، مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که در مجموع، ۷/ ۲ درصد شاخص مرتبط با آن‌ها رشد کرده‌است. البته چهار شرکت نیز حائر رتبه چهار شده‌اند که محدودیت‌هایی بر عملکرد آن‌ها از سوی وزارت صنعت اعمال شده‌است؛ به نحوی که ممکن است واردات آن‌ها ادامه نیابد یا تولیداتشان اصلاح گردد، اما در مجموع ملاک صدور مجوز برای واردات خودرو از سوی هر شرکتی، همین گزارش ارزیابی کیفیت خدمات پس از فروش است که بر اساس آن، وزارت صنعت، معدن و تجارت دوره‌ای را برای اصلاحات به آن‌ها فرصت می‌دهد تا فرآیند را پیگیری کنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0
0
الحمدالله دولت که نداریم - نظارتی هم که نیست چرا گران نکنند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار