کد خبر: 964249
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵
رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای:
رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با اذعان به اینکه گستردگی کار امکان خطا را در این فروشگاه‌ها افزایش می‌دهد، گفت: اگر سیستم تأمین سرو‌سامان یابد، تا ۱۵ درصد می‌توانیم روی قیمت کالا‌ها تخفیف دهیم.
بهناز قاسمی
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: امیرخسرو فخریان در نشست خبری از فعالیت‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای رساندن کالا‌های اساسی به دست مردم دفاع کرد و گفت: اخباری که منتشر می‌شود و حکایت از تفاوت قیمت کالا در فروشگاه و خرده‌فروشی دارد، به دلیل فروش بالای فروشگاه‌ها است؛ چراکه در خرده فروشی کالا‌ها دیر‌تر به فروش می‌رسند و مشتری تصور می‌کندکه کالای عرضه شده در فروشگاه گران‌تر است. وی در پاسخ به سؤال «جوان» مبنی بر اینکه چرا این تفاوت قیمت و اعتراضات فقط مختص یک فروشگاه است، افزود: گستردگی کار خطا را افزایش می‌دهد. ما در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای به صورت مرتب نرخ ۲۷ قلم کالای ضروری مورد نیاز مردم را رصد می‌کنیم و امیدواریم سامانه وزارت صنعت معدن و تجارت برای رصد قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی نیز منجر به نتیجه مناسب‌تر بشود.
وی از طرحی با همکاری دانشگاه امیرکبیرخبر داد و افزود:اگر این طرح به مرحله اجرا درآید، می‌توانیم نظام توزیع کشور را اصلاح کنیم و پیش‌بینی ما آن است که اگر شبکه توزیع اصلاح شود، نرخ کالا‌ها حداقل ۱۵ درصد ارزان‌تر خواهد شد.
فخریان خاطرنشان کرد: هم اکنون در سطح فرشگاه‌های زنجیره‌ای کالا‌ها به طور میانگین ارزان‌تر از سطح شهر است و البته در مورد کالا‌های مختلف، موضوع متفاوت است ولی به هر حال روی سبد خانوار به صورت میانگین ۱۵ درصد کالا‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ارزان‌تر است.
رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با بیان اینکه عرضه کنندگان کالا خواستار حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی از واردات کالا‌های اساسی هستند، گفت: در حال حاضر عرضه کالا‌هایی با مشکل مواجه است که ارز دولتی می‌گیرند و میزان عرضه آن‌ها با برخی مشکلات مواجه بوده‌است.
فخریان افزود: هم اکنون دلار ۴۲۰۰ تومانی روی کالا‌هایی همچون شکر، برنج هندی و روغن ارائه می‌شود که در مورد برنج و روغن مشکلی در عرضه وجود ندارد ولی در مورد شکر امیدواریم که ارز دولتی برداشته شود و بازار متعادل گردد.
وی تصریح کرد: درخواست ما آن است که واردات کالا‌های اساسی با ارز نیمایی صورت گیرد تا روی توزیع آن‌ها نیز مشکلی به وجود نیاید.
وی همچنین از کاهش نرخ برخی کالا‌های اساسی در بازار خبر داد و گفت: روند کاهشی قیمت کالا‌ها با فراوانی عرضه آغاز شده و هم اکنون رب گوجه‌فرنگی از قیمت مصرف‌کننده ۲۲ هزار تومان به ۱۴ هزار تومان کاهش‌یافته و این کاهش نرخ در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای اعمال شده‌است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۱۰۹ عضو، ۱۲۹ برند و ۴۶۰۰ شعبه دارد، گفت:‌۱۵۰۰ شعبه در تهران و ۳۱۰۰ شعبه در شهرستان‌ها در مجموع ۷/ ۱ میلیون متر مربع سطح پوشش را به خود اختصاص داده‌اند و ۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم در آن مشغول به کار هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار