کد خبر: 964153
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
آبشار وزیر در زمین خبرنگاران!
وزیر ورزش در حالی خبرنگاران را عامل ایجاد حاشیه در ورزش و انتخابات والیبال عنوان کرده که می‌تواند با نگاهی کوتاه به فدراسیون جهانی این رشته در جریان برنامه‌های بین‌المللی قرار گرفته و با این بهانه ثبت‌نام از نامزد‌ها را به تعویق نیندازد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: با ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها در دستگاه‌های اجرایی و فدراسیون‌های ورزشی، تعدادی از روسای فدراسیون‌ها کنار رفتند.

احمد ضیایی که بعد از رفتن داورزنی به معاونت حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش، با اکثریت آراء به عنوان رئیس جدید والیبال انتخاب شده بود چند ماهی از دوره ریاستش نگذشته بود که با اجرایی شدن قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها مجبور به رفتن شد هر چند شایعاتی مطرح شد مبنی بر اینکه ضیایی برای رفتن از والیبال استعفایی نداد و وزارت ورزش او را برکنار کرد.

وزارت ورزش و جوانان از آذرماه سال گذشته افشین داوری را به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال معرفی کرد تا شرایط برای برگزاری انتخابات آماده شود، اما بعد از گذشت مدتی به نظر می‌رسید داوری علاقمند است تا کارش را به عنوان رئیس در این فدراسیون ادامه دهد. سرپرستی طولانی‌مدت داوری در فدراسیون والیبال این علاقمندی را بیشتر کرد، اما صحبت‌های اخیر محمدرضا داورزنی برای حضور در والیبال، همه پنبه‌ها را رشته کرد به طوری که شایعات ریاست داوری در فدراسیون والیبال نیز در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.

داورزنی که از ابتدای حضور در وزارت ورزش بار‌ها در مصاحبه‌های مختلف گفته بود علاقه‌ای برای حضور دوباره در والیبال ندارد، به یکباره در حاشیه نشست وزیر با روسای فدراسیون‌ها اعلام کرد اهالی والیبال خواهان بازگشت وی هستند اگرچه او هنوز تصمیم قطعی خود را نگرفته است.

از طرفی تصویب اساسنامه مشترک فدراسیون‌ها و شغل نبودن ریاست فدراسیون که بازگشت دوشغله‌ها را بدون مانع کرده، مشکلی برای معاون وزیر ایجاد نمی‌کند تا دوباره به والیبال برگردد.

با توجه به اینکه داورزنی اعلام کرده بود این اساسنامه مشترک تا یکی دو هفته آینده نهایی می‌شود، زمان ثبت‌نام از نامزد‌های والیبال اعلام و قرار شد از روز دوشنبه ۷ مرداد ثبت‌نام آغاز شود، اما به یک باره روز یکشنبه وزارت ورزش اعلام کرد به دلیل مسابقات نوجوانان جهان و همین طور انتخابی المپیک، ثبت‌نام از نامزد‌ها با پایان این مسابقات انجام می‌شود.

داورزنی در حالی بهانه‌ای به اسم برگزاری مسابقات نوجوانان جهان و برهم زدن شرایط والیبال را مطرح کرده که تقویم فدراسیون‌های جهانی معمولا از ابتدای سال میلادی بسته و از مدت‌ها قبل میزبان و زمان مسابقات مختلف برون‌مرزی اعلام می‌شود. قطعا فدراسیون والیبال و وزارت ورزش نیز از این برنامه‌ها مطلع هستند، حالا اینکه چرا وزارت ورزش برگزاری مسابقات را بهانه تعویق ثبت‌نام از نامزد‌های والیبال اعلام کرده خود جای سوال دارد.

تمامی این اتفاقات را کنار بگذاریم، صحبت‌های وزیر ورزش به عنوان بالاترین مقام ورزش جای تعجب دارد. وی در حاشیه بازدید از اردوی قایقرانی خبرنگاران را عامل حاشیه برای ورزش و والیبال عنوان کرد و درباره اینکه آیا تعویق ثبت‌نام از نامزد‌های والیبال حاشیه‌ای برای این رشته ایجاد نمی‌کند، گفته بود: خبرنگاران حاشیه ایجاد نکنند هیچ حاشیه‌ای این تغییر زمان ایجاد نکرده است. ما دو رویداد داریم، مسابقات نوجوانان و مسابقات کسب سهمیه المپیک، بنابراین برای اینکه وضعیت مدیریتی فدراسیون برای دو هفته آینده بهم نزنیم تا شرایط برای دو هفته آینده برای ثبت نام فراهم شود.

سوال مهمی که در اینجا مطرح می‌شود این است که از زمان سرپرستی افشین داوری در فدراسیون والیبال، تقویم جهانی و مسابقات این فدراسیون مشخص بود. ملی‌پوشان والیبال ایران در چند ماه آینده هم رقابت‌های زیادی را در رده‌های مختلف پیش رو دارند، آیا وزارت ورزش از این رویداد‌ها اطلاعی ندارد که هنوز تکلیف این فدراسیون را مشخص نکرده؟ فدراسیون‌های مختلف این روز‌ها برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک آماده می‌شوند، آیا وزارت ورزش در قبال آن‌ها هم همین سیاست را در پیش گرفته؟ فدراسیون تنیس که این روز‌ها با حاشیه‌های زیادی روبه‌روست چرا بلاتکلیف مانده؟ آیا تنیس هم مسابقات بین‌المللی در پیش دارد؟

وزیر ورزش می‌تواند به جای متهم کردن خبرنگاران برای ایجاد حاشیه در ورزش، نگاهی دقیق به برنامه‌های فدراسیون‌ها داشته باشد و برای انتخابات فدراسیون‌ها رویه‌ای را در پیش بگیرد که شائبه مهندسی را از بین ببرد.

فراموش نکنیم مدت سرپرستی افشین داوری بر فدراسیون والیبال ۹ ماهه شده و با عبور از مهلت قانونی ۶ ماهه، سرپرستی وی در والیبال غیرقانونی است و وزارت ورزش و جوانان به جای انداختن توپ در زمین خبرنگاران، تکلیف این فدراسیون کلیدی و مهم را در سال منتهی به المپیک روشن کند. فدراسیونی که نابسامانی و بلاتکلیفی‌اش قطعا به خبرنگاران ارتباطی ندارد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار