کد خبر: 964103
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
روزنامه اعتماد هم سرانجام و پس از ۱۶ ماه به صف منتقدان دلار ۴۲۰۰ تومانی پیوست. این روزنامه، در یادداشتی با تیتر «دلایلی برای اشتباه بودن سیاست ارز دولتی» نوشته: «تثبیت آنی نرخ ارز در یک قیمت مشخص، مشکلات خاص خودش را دارد. از جمله این مشکلات، ایجاد رانت‌های گسترده است.... اختصاص ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی به همه واردکنندگان و کسانی که دستی در واردات دارند، کار نادرستی بود. این اتفاق باعث شد کل ثبت سفارش‌ها برای واردات کالا در چهار ماه اول سال ۹۷ سه برابر ثبت سفارش‌ها در سال ۹۶ شود؛ بنابراین مشخص شد که اصل سیاست تثبیت نرخ ارز برای تمام واردکنندگان، از ابتدا نادرست بوده است؛ کمااینکه ادامه آن تا به امروز نیز اشتباه دیگری است.»
این روزنامه اصلاح طلب در ادامه آورده: «عدم جراحی اقتصاد توسط دولت و تعویق همیشگی اصلاحات اقتصادی به دلایل سیاسی کار غلطی است که دولت باید هر چه زودتر جلوی آن را بگیرد. باید به جایی رسید که قیمت ارز مدیریت شود چرا که در صورت مدیریت نشدن آن، شاهد نوسان‌های به مراتب شدیدتری در قیمت سایر کالا‌ها خواهیم بود.»
انتقاد امروز روزنامه اعتماد در حالی است که وقتی اسحاق جهانگیری ارز ۴۲۰۰ تومانی را طرح کرد، همین روزنامه در تیتر اول از عنوان «بازگشت اسحاق» استفاده کرد و به مدح و ثنای اقدامی پرداخت که قریب به اتفاق کارشناسان اقتصادی آن را رد می‌کردند. بر باد رفتن ارز دولتی کم کم عیان شد، ولی رسانه‌های اصلاح طلب همچنان نظر درست را نمی‌پذیرفتند. حالا و پس از تلاطم ارزی یک سال و نیم اخیر، دیگر این نقادی‌ها چه سودی دارد؟! خصوصاً که از اذعان به اشتباه گذشته هم تهی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار