کد خبر: 964102
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
ظهر دوشنبه خبر آمد که ساختمان دانشکده خبر واقع در میدان ولیعصر تهران به دلیل عدم پرداخت اجاره پلمب شده است. این ساختمان که مالکیت آن به نام بنیاد مستضعفان است، در اجاره خبرگزاری ایرنا بوده که در قالب دانشکده خبر از آن استفاده می‌کردند. عدم پرداخت اجاره‌بها باعث شکایت بنیاد مستضعفان و در نهایت پلمب این ساختمان به حکم قانون شد. گرچه ساعتی بعد خبر آمد که با دخالت پرویز فتاح، رئیس جدید بنیاد مستضعفان این ساختمان فک پلمب شده است، اما واکنش توئیتری فتاح به این اتفاق نشان داد که این فک پلمب می‌تواند صرفاً مهلت دادن برای پرداخت مبلغ اجاره باشد و این فک پلمب موقتی است. او ساعتی پس از این فک پلمب، در صفحه شخصی‌اش در توئیتر نوشت: «عمداً از دانشکده خبر شروع کردیم تا خبرش به گوش همه برسد. عزم جدی است. اموال مستضعفان دست هر مقام و منصبی باشد باید برگردد. مخلص و ارادتمند اهالی رسانه و دانشجویان عزیز هستیم. گفتیم فعلاً ملاحظه و فک پلمب کنند، ولی مهلت تاپایان مرداد خواهد بود. این بار را ملاحظه کردیم ولی بعدا ملاحظه‌ای در کار نیست.» ظاهراً این اولین توئیت این اکانت است و تا لحظه نگارش این خبر، رسمی بودن آن و انتسابش به پرویز فتاح تکذیب نشده است.
خبرگزاری صداوسیما از یک منبع آگاه در بنیاد مستضعفان نقل کرده که: «ملک دانشکده خبر، متعلق به بنیاد مستضعفان است و این دانشکده تاکنون قرارداد، اجاره یا خرید با بنیاد نداشته و در خصوص این ملک تعیین تکلیفی نکرده است. بار‌ها به مدیریت تذکر داده شده بود که تعیین تکلیف کنند، اما برای عقد قرارداد خرید یا اجاره مراجعه نکردند. در آخرین جلسه‌ای که تیرماه امسال با حضور مسئولان بنیاد و دانشکده خبر برگزار شد، مسئولان دانشکده قول داده بودند که تیر امسال ساختمان را تخلیه می‌کنند، اما قول خود را عملی نکردند. در مراجعه امروز عوامل بنیاد، ساختمان دانشکده خبر برای ساعاتی پلمب شد، اما با مذاکرات صورت گرفته، درخواست مهلت مجدد کردند تا برای تعیین تکلیف اقدام کنند.»
در سال ۹۴ نیز این دانشکده به دلیل پرداخت نکردن اجاره، پلمب شده بود که پس از اطلاع وزیر ارشاد و تشکیل یک تیم برای رفع پلمب آن این دانشکده در ۲۴ آبان ۹۴ فک پلمب شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار