کد خبر: 964095
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴
فرمانده نیروی دریایی ارتش:
بر اساس توافقات صورت گرفته ایران و روسیه در آینده نزدیک در منطقه اقیانوس هند (دریای مکران، تنگه هرمز و همین‌طور خلیج فارس) رزمایش برگزار می‌کنند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که به روسیه سفر کرده است روز گذشته در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: در خصوص برگزاری رزمایش نیرو‌های دریایی دو کشور در منطقه اقیانوس هند به توافق رسیده‌ایم و امیدواریم تا پایان امسال این رزمایش برگزار شود.
وی ادامه داد: به‌زودی جلسات هماهنگی و طرح‌ریزی این رزمایش آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود رزمایش مشترک ایران و روسیه در اقیانویس هند به‌زودی برگزار شود.
فرمانده نیروی دریای ارتش که به نمایندگی از ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران در مراسم روز نیروی دریایی روسیه در سن‌پترزبورگ شرکت کرده است، افزود: وقتی از اقیانوس هند صحبت می‌کنیم شاید بخش مهم و قابل‌توجه آن منطقه شمال اقیانوس هند باشد که به دریای مکران، تنگه هرمز و همین‌طور خلیج فارس متصل می‌شود.
دریادار خانزادی در تشریح دستاورد‌های سفر خود به روسیه اعلام کرد: به نمایندگی از نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، موافقتنامه‌ای میان ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران و وزارت دفاع روسیه امضا شد. وی در توضیح این موافقتنامه گفت: بند‌هایی از این توافقنامه دارای طبقه‌بندی است، اما در مجموع هدف از امضای آن، توسعه همکاری‌های نظامی میان دو کشور است و قطعاً بخش اعظمی از آن شامل نیرو‌های دریایی دو کشور می‌شود و می‌توان گفت برای نخستین بار است که چنین توافقی بین دو کشور صورت می‌گیرد و نقطه عطفی در همکاری‌های نظامی تهران و مسکو به حساب می‌آید. وی گفت: بخش دیگری از مذاکرات ما با طرف روس، دارای افق‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است که با هدف گسترش همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه در همه بخش‌های نیرو‌های مسلح دو کشور دنبال می‌شود.
رئیس دوره‌ای اجلاس فرماندهان نظامی نیرو‌های دریایی اقیانوس هند افزود: ایران در تدارک برگزاری رزمایش نیرو‌های دریایی اقیانوس هند است که برنامه‌ریزی درباره آن جریان دارد و ما امیدواریم پس از رزمایش مشترک ایران و روسیه، این رزمایش مشترک را برگزار کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار