کد خبر: 964088
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
نگاهی به چرایی تأخیر دوباره در برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال
تأخیر دوباره در برگزاری انتخابات فدراســـیون والیبال به نظر می‌رسد در راستای مهیا کردن شرایط برای بازگشت دوباره محمدرضا داورزنی به این فدراسیون صورت گرفته است.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: والیبال ایران این روز‌ها دو روی یک سکه است، آن هم رشته‌ای که این هفته‌ها ورزش اول ایران است. یک روی آن موفقیت‌های فوق‌العاده در زمین بازی است. تیم بزرگسالان با کولاکوویچ در لیگ ملت‌ها پس از پنج سال به مرحله نهایی می‌رسد و تیم جوانان نیز برای اولین بار جشن قهرمانی جهان را برپا می‌کند. آن‌سو در روی دیگر سکه و خارج از زمین، خبری از آسمان آفتابی نیست. بلاتکلیفی مدیریتی والیبالی‌ها را نگران کرده است، نگران از اینکه والیبال رئیس ندارد و انتخاباتش هر بار به دلایلی به تعویق می‌افتد، طوری که از انتظار اهالی توپ و تور برای انتخاب رئیس جدید هشت ماه می‌گذرد.

توجیه دم‌دستی برای تأخیر انتخابات
آذر سال گذشته بود که احمد ضیایی به دلیل قانون بازنشستگی از فدراسیون والیبال کناره‌گیری کرد تا وزارت ورزش و جوانان، افشین داوری را به‌عنوان سرپرست فدراسیون معرفی و سرپرست جدید شرایط را برای برگزاری مجمع انتخاباتی آماده کند. با این حال انتخابات والیبال هر بار به بهانه‌ای به تأخیر افتاد، بهانه‌های مختلف از حساسیت بازی‌های والیبال ملی گرفته تا اداره شدن برخی هیئت‌های استانی با سرپرست که برای برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون، ابتدا باید مجمع استانی این استان‌ها تشکیل و رئیس جدیدشان انتخاب می‌شد.
تأخیر در برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال و پایان مهلت سرپرستی شش ماهه داوری، حتی پای سازمان بازرسی کل کشور را هم به این پرونده باز کرد. با این حال وزارت ورزش بدون توجه به این هشدار‌ها با بی‌تفاوتی محض در حال وقت‌کشی بود. سرانجام پس از پایان لیگ ملت‌ها در حالی که همه در انتظار برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال بودند، مجمع عمومی این فدراسیون ۲۷ تیر در مشهد با حضور محمدرضا داورزنی برگزار شد! مجمعی که البته با توجه به شائبه‌هایی که درباره بازگشت دوباره داورزنی به والیبال به گوش می‌رسد، جنبه تبلیغاتی داشت.
در جریان این مجمع بود که داورزنی از آغاز ثبت‌نام نامزد‌های انتخابات فدراسیون والیبال از هفتم مرداد خبر داد. با این حال در فاصله یک روز مانده به آغاز ثبت‌نام و در حالی که آگهی این ثبت‌نام در رسانه‌ها نیز منتشر شده بود، وزارت ورزش و جوانان در اقدامی عجیب این‌بار به بهانه رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان که از ۳۰ مرداد تا هشتم شهریور برگزار می‌شود، ثبت‌نام‌ها را به پس از برگزاری این رقابت‌ها موکول کرد.
 محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش دیروز در این رابطه اینطور توضیح داد: «قرار بود از امروز ثبت‌نام‌ها شروع شود، اما با توجه به اینکه نوجوانان در اردو هستند و خود را برای قهرمانی جهان آماده می‌کنند و تیم ملی بزرگسالان هم خودش را برای انتخابی المپیک آماده می‌کند، صحبت‌هایی شد مبنی بر اینکه اگر ثبت‌نام‌ها شروع شود حس بی‌ثباتی در فدراسیون ایجاد می‌کند، یعنی کادر فنی و بزرگسالان ممکن است احساس بی‌ثباتی داشته باشند. والیبال روند خوبی داشته و کار فدراسیون متوقف نشده است. برنامه‌های سرپرست هم انجام می‌شود، به همین دلیل گفتیم اشکال ندارد ثبت‌نام از نامزد‌ها یک ماه عقب بیفتد تا هم انتخابی المپیک برگزار شود و هم مسابقات نوجوانان.»

آماده کردن شرایط برای بازگشت داورزنی
تصمیم ناگهانی وزارت ورزش برای لغو ثبت‌نام از نامزد‌های پست ریاست فدراسیون والیبال، شائبه مشکوک بودن آن را سر زبان‌ها انداخته است، به خصوص که از مدت‌ها پیش تاریخ برگزاری رقابت‌های نوجوانان جهان مشخص شده بود و فدراسیون از آن مطلع بود و اینطور نبود که پس از اعلام هفتم مرداد برای ثبت‌نام از کاندیدا‌های والیبال، زمان برگزاری قهرمانی نوجوانان جهان اعلام شود.
به همین خاطر بهانه کردن رقابت‌های نوجوانان جهان تنها یک بهانه دم‌دستی برای تأخیر دوباره در انتخابات است و مشخص است که پشت پرده مسائل دیگری در حال اتفاق افتادن است، به خصوص که در شهریور، مهر و دی‌ماه تیم بزرگسالان کشورمان به ترتیب رقابت‌های قهرمانی آسیا، جام جهانی و انتخابی المپیک در منطقه آسیا را در پیش دارد و در صورت صحت ادعای وزارتی‌ها برای تعویق به خاطر نوجوانان جهان، در چنین شرایطی باید انتخابات فدراسیون والیبال به سال آینده موکول شود!
پشت پرده تأخیر دوباره در زمان ثبت‌نام نامزد‌های انتخابات فدراسیون والیبال را باید در شایعاتی که درباره بازگشت داورزنی به والیبال شنیده می‌شود، جست‌وجو کرد. گفته می‌شود معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش پس از احضار به دادسرا به دلیل پرونده‌های اقتصادی به وی توصیه شده که از سمتش در وزارت ورزش کناره‌گیری کند. به همین خاطر داورزنی تصمیم گرفته به فدراسیون برگردد و برگزاری مجمع عمومی فدراسیون والیبال در اواخر تیر با حضور داورزنی هم در این راستا بوده است. داورزنی هم این روز‌ها مانند گذشته بازگشت به والیبال را تکذیب نمی‌کند و این نشان می‌دهد که رئیس سابق والیبال پس از ترک اجباری پست معاونت وزیر ورزش، آستین‌هایش را برای انتخابات والیبال بالا زده است.
البته اقدام وزارت ورزش شائبه مهندسی کردن انتخابات فدراسیون والیبال را سر زبان‌ها انداخته تا در صورت قطعی شدن رفتن داورزنی از وزارت ورزش، وی دوباره به والیبال بازگردد. با این حال داورزنی دیروز به این اظهارات واکنش نشان داد: «از برخی اظهارنظر‌ها مبنی بر مهندسی تعجب کردم. این حرف‌ها معنا ندارد. فعالیت‌ها در فدراسیون والیبال منظم است و ما هم یک تیم نداریم. تیم‌های ما باید خودشان را برای مسابقات مختلف آماده کنند. هیچ کاری هم روی زمین نمانده است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار