کد خبر: 964040
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳

پارک دلفین کیش، تنها دلفیناریوم در ایران

پارک دلفین یکی از زیباترین پارک های جزیره کیش است که در جنوب شرق جزیره کیش قرار دارد. این مجموعه تفریحی دارای گونه های مختلف گیاهی و باغ پرندگان می باشد. باغ پرندگان تنها دلفیناریوم در ایران می باشد و می تواند انتخابی جالب برای مسافران تورکیش باشد.

 

امکانات پارک دلفین

در مجموعه تفریحی دلفین گونه های مختلفی مانند دلفین، شیر دریایی جنوبی، شیر دریایی شمالی، گراز دریایی، پنگوئن و گربه دریایی شمالی می باشد که باعث شده این پارک از پارک های ویژه ایران باشد. حجم استخرهای پارک آبی دلفین 18000 مترمکعب می باشد که در آنها 21 گونه مختلف پستاندار دریایی می باشد. این گونه های جانوری یکی از هیجان انگیزترین نمایش ها را در پارک زیبای دلفین اجرا می کنند. سفر باتو پیشنهاد می کند در سفر به کیش با تور کیش از پارک دلفین حتما دیدن کنید.

فضای سبز پارک دلفین

فضای سبز آن بیش از صدگونه مختلف گیاهی و هزاران درخت بنجامین های بسیار بزرگ، درختان لور یا انجیر معابد، اوکالیپتوس، مورد، کهور، گل ختمی، تکوما، سیاه نوفیلد، کندکارپوس، جونیاپروس و افزون بر 21 گونه کاکتوس زیبا به همراه سایر گیاهان وجود دارد. وضعیت اقلیمی و اب و هوایی جزیره کیش سبب شده گونه های گیاهی این پارک متنوع و به لحاظ زیبایی بی نظیر باشند و از جذابیت های هیجان انگیز پارک باشند. این درخت های زیبا بر روی جزیره مرجانی کیش رشد کرده و زیبایی های جزیره را دو چندان می کند.

 

باغ پرندگان پارک دلفین

باغ پرندگان در داخل مجموعه ، در جزیره کیش بیش از 59 گونه پرنده دارد که این مهم پارک دلفین  و باغ پرندگان آن را از ویژه ترین و منحصر به فردترین باغ های پرندگان کرده است. گونه های جانوری این پارک شامل شترمرغ، توکان، پنگوئن افریقایی، پلیکان، گونه های مختلف لک لک، تورکو می باشد. این پارک زیبا دارای گونه های نادر و کمیاب جانوری مانند تمساح پوزه کوتاه می باشد. تعداد گونه های پرندگان این باغ بیش از 10 هزار پرنده در قالب 59 گونه مختلف می باشد بنا است که در آینده تعداد این گونه ها به 100 گونه برسد

 

 

امکانات و تجهیزات  مجموعه به صورت استاندارد و متناسب با زندگی پستاندران دریایی  تهیه شده به گونه ای که 3 شیر دریایی جنوبی و شمالی در این پارک زاد و ولد کرده اند.

شنا با دلفین ها از برنامه های کوتاه مدتی است که مسئولان این پارک برای نمایش های پارک در نظر گرفته اند تا روزی خاطره انگیز را برای بازدیدکنندگان و مسافران تور کیش رقم بزنند. دلفین های پارک ازآکواریوم های معروف کشور ژاپن توسط پروازهای اختصاصی به ایران آمده و به پارک انتقال داده شدند.

 

 علاقمندان و بازدیدکنندگان در مجموعه به وسیله اتوبوس های قطاری ابتدا به باغ پرندگان و سپس به دلفیناریوم راهنمایی می شود.

 بلیط و ساعت ورود به پارک دلفین

همه روزه از 15:30 تا 20:00 می باشد. در این پارک وجود کافی شاپ به همراه اجرای موسیقی زنده و جنگ شادی توسط هنرمندان حرف ای جذابیت های آن ها را بیشتر کرده و سفری خاطره انگیز را برای علاقمندان تورکیش رقم می زند. مدت زمان اجرای موسیقی زنده  2 ساعت می باشد که لذت شب های کیش و پارک دلفین ها را دو چندان می کند.

بلیط پارک  جزیره  کیش برای کودکان زیر 2 سال با ارائه کارت شناسایی رایگان می باشد و برای 2 تا 4 سال نیز به صورت نیم بها ارائه می شود.

قیمت بلیط برای این مجموع در  کیش متناسب با خدمات و جذابیت های ارائه شده در پارک مانند فضای سبز بی نظیر با گونه های گیاهی نادر، باغ پرندگان با گونه های متنوع، نمایش دلفین ها و جنگ شادی و موسیقی زنده مقرون به صرفه و اقتصادی می باشد. در واقع تمرکز تفریحات زیاد سبب می شود   که علاقمندان و مسافران  با ارائه یک بلیط تفریحات متعددی را تجربه کنند.

قیمت بلیط پارک دلفین کیش در ازای تماشای خزندگانی همچون کوروکودیل، مارهایی همچون بوآ و افعی و میمون‌ها و لاک‌پشت‌ها تعیین شده است. این بخش از پارک برای کودکان و نوجوانان جذابیت دارد.

نمایش و در معرض دید قرار دادن خزندگانی مانند کوروکودیل، مارهای نوع افعی، بوآ، لاک پشت ها و میمون ها بی شک یکی از جذاب ترین قسمت های پارک برای مسافران و علاقمندان تور کیش به ویژه در رنج سنی نوجوان خواهد بود .

پارک دلفین و نگاه به آینده

جزیره کیش همه روزه در حال پیشرفت و به روز شدن است و پارک دلفین نیز در حال گسترش می باشد. از جمله طرح هایی که در آینده نزدیک اضافه می شود می توان به کوه آتشفشان، باغ ارکیده ها و باغ پروانه ها اشارع کرد. همچنین در این پارک جذاب گسترش رستوران ها و کافه ها از جمله طراح های در حال اجراست تا بازدیدکنندگان نهایت استفاده را از این امکانات ببرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار