کد خبر: 964020
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
در حال حاضر با تغییرات جدید که در انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس اتفاق افتاده، می‌توانیم شاهد تولیدات به یادماندنیِ‌ این انجمن باشیم، چراکه احمدرضا درویش هم قرار است فیلم جدیدش را با حمایت این انجمن کارگردانی کند.
ايزد مهرآفرين
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: انجمن سینمای دفاع مقدس از سال ۷۲ با حضور چهره‌هایی مثل ناصرشفق، زنده‌یاد حبيب‌الله کاسه‌ساز، مجيد رجبي معمار، علي مزنياني و نورالدين حجازي تاسیس شد و ناصر شفق اولين مدير عامل این انجمن بود. تا پیش از سال ۷۲ جایگاه مشخصی وجود نداشت تا به صورت سازمان يافته از تولیدات سینمای دفاع مقدس حمایت کند و هر نوع کمکی به شکل پراکنده بود. هدف از تاسیس انجمن اين بود که وحدتي را ايجاد کند و سرمايه ها را يک جا جمع کند. مثلا ساخت شهرک سينمايي دفاع مقدس و البته خيلي چيزهاي ديگر.

در حال حاضر با تغییرات جدید که در انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس اتفاق افتاده، می‌توانیم شاهد تولیدات به یادماندنیِ‌ این انجمن باشیم، چراکه احمدرضا درویش هم قرار است فیلم جدیدش را با حمایت این انجمن کارگردانی کند. مراسم معارفه مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس پنجشنبه 3 مردادماه در مجتمع فرهنگی و هنری اسوه با حضور سردار سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج و سید محمد یاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح به همراه جمعی از سینماگران و مدیران فرهنگی و هنری برگزار شد.
 
در این مراسم سردار محمدحسین سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین نکته قابل توجه ی را مطرح کرد و آن پرچمداری و علمداری بنیاد فرهنگی روایت فتح در عرصه هنر انقلاب اسلامی که بی تردید نقشه راه این بنیاد و انجمن های زیر مجموعه آن به شمار میرود و با این عبارت می بایست انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس را طلایه دار سینمای ایران دانست که به ضرس قاطع مهدی عظیمی میرآبادی با تجربه و سابقه درخشانش میتوان از عهد این مهم برآید.

اما محمدرضا ایران‌منش یکی از حاضرین در مراسم، ضمن خسته نباشید به حسین صابری و تبریک به مهدی عظیمی با اشاره به اینکه با شعار نمی‌توانیم به مقابله با دشمن برویم از رویکرد برخی از هنرمندان در تجاری کردن سینما انتقاد کرد و گفت: «این روزها کارگردان‌ها تنها به دنبال چشم‌سبزها در سینما می‌روند شما ببینید در دهه 60 و 70 چه تعداد فیلم دفاع مقدسی تولید می‌شد اما حال هیچ اثری نیست، در آن سال‌ها کسی جای دیگری را تنگ نکرده بود اما این روزها بسیاری از هنرمندان متعهد و ارزشی خانه‌نشین شدند.»
 
همچنین حسین صابری که طی حکمی از سوی سید محمد یاشار نادری به‌عنوان مشاور امور سینمایی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد در سخنان کوتاهی ضمن تشکر از کسانی که در این مراسم حضور داشتند، خود را مثل یک سرباز در حوزه فرهنگی انقلاب دانست و گفت: «انجمن سینمایی نیازمند یک اتاق جنگ است و اگر سخنان رضا ایران‌منش را سرمشق قرار دهیم باید بگوییم جنگ تا در خانه ما رسیده است.»
 
در ادامه و پس از تقدیم حکم مهدی عظیمی میرآبادی، مدیرعامل جدید انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس هم اظهار امیدواری کرد: «انشاالله لایق محبت عزیزان باشم و امیدوارم بعد از اتمام مأموریت بنده در انجمن باعزت و احترام از بین شما خداحافظی کنم. من خاک‌پای عزیزان هستم و در اتاق بنده همیشه به روی هنرمندان و سینماگران عزیز بازخواهد بود.»

فیلم «درخشش» به کارگردانی احمدرضا درویش یکی از تولیدات جدید بنیاد فرهنگی روایت فتح با مضمون دفاع مقدس به حساب می‌آید. از آخرین فیلم درویش «رستاخیز» حدود ۱۰ سال می‌گذرد و این فیلم همچنان اجازه‌ی اکران در سینماها ندارد.
 
فیلم «درخشش» قرار است در شهرک سینمایی دفاع مقدس فیلم‌برداری ‌شود و مثل پروژه‌های پیشین این فیلمساز (کیمیا، سرزمین خورشید، دوئل و رستاخیز) یک تولید پرهزینه و بیگ‌پروداکشن خواهد بود.
 
نامعلوم بودن اکران عمومی «رستاخیز» پس از نمایش در جشنواره فیلم فجر، دلیل مهم دوری درویش از صندلی کارگردانی بود اما بنیاد روایت فتح، مصمم است تا بازگشت درویش به فیلمسازی را رقم بزند.
 
احمدرضا درویش اواخر تیر ماه از سوی سید محمد یاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح به ‌پاس سی سال اهتمام و تلاش در تولید آثار ارزشمند در سینمای انقلاب اسلامی مورد تجلیل قرار گرفت. این مراسم کارشناسان و اهل رسانه را به بازگشت درویش به پشت دوربین امیدوار کرده است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار