کد خبر: 963957
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴
جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و مدیرعامل بنیاد باران ادعای عجیبی مطرح کرده که گویا برای باور آن روی فراموش‌کاری مردم حساب باز کرده است! او در گفت‌وگویی با روزنامه همدلی گفته: «مردم باید این را بدانند، هم در سال ۹۲ و هم در سال ۹۶ اصلاح‌طلب‌ها در شرایطی پشت روحانی درآمدند که امکان معرفی یک چهره اصلاح‌طلب نبود و در واقع حسن‌روحانی تنها کاندیدای ممکن ما بود.»
این اظهارات در حالی است که اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ محمدرضا عارف را به عنوان کاندیدای اصلاح طلب در میان کاندیدای نهایی و تأیید صلاحیت شده، داشتند. اما با دستور از بالا، او را مجبور به انصراف از انتخابات کردند تا حسن روحانی تنها کاندیدای مطرح‌شان باقی بماند. در سال ۹۶ هم اسحاق جهانگیری به عنوان یک اصلاح طلب در انتخابات حاضر بود که البته به جای هویت اصلی، ترجیح داد به عنوان کاندیدای پوششی و صرفاً مدافع حسن روحانی در مناظرات تلویزیونی انتخابات حضور داشته باشد و پس از مناظرات هم به نفع حسن روحانی کنار کشید. بنابراین در هر دو انتخاباتی که جواد امام برای مظلوم نمایی، جناح اصلاح طلب را بی کاندیدا معرفی کرده، اتفاقاً کاندیدا داشتند و اتفاقاً کاندیدای‌شان تأیید صلاحیت شد و اتفاقاً خودشان امر کردند کاندیدای‌شان انصراف دهد!
ادامه سخنان جواد امام هم جالب توجه است. او می‌گوید: «شرایط کشور ایجاب کرد تا برای خروج از وضعیتی که آقای احمدی‌نژاد ایجاد کرده بود، از حسن روحانی اعلام حمایت کنیم. در واقع جریان اصلاحات در آن برهه حساس، به‌جای اینکه به فکر منافع جریانی باشد، مصلحت نظام و کشور را در نظر گرفت تا به هر طریقی که ممکن است، از بحران عبور کنیم.»
این یعنی که با کاندیدای اصلاح طلب امکان عبور از آن شرایط نبود و تنها حسن روحانی می‌توانست پیروزی اصلاح طلبان را رقم بزند. در واقع بخش دوم سخنان او اذعان به عدم رأی آوری کاندیدای اصلاح طلب در این دو انتخابات و ناگزیر بودن انصراف آنان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار