کد خبر: 963947
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲
وزیر کشور از برخورد با باند‌های کودکان کار و خیابانی خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: عبدالرضا رحمانی‌فضلی دیروز و در حاشیه یکصد و بیستمین جلسه شورای اجتماعی که با موضوع «طرح ساماندهی کودکان کار» برگزار شد، اظهار کرد: باند‌ها و افرادی هستند که از این‌ها سوءاستفاده می‌کنند و نوعی استثمارشدگی درباره آن‌ها احساس می‌شود. با ارزیابی‌های صورت گرفته مشخص شد که بخش زیادی از آن‌ها اتباع خارجی و تعدادی از آن‌ها نیز از هموطنان‌مان هستند.
وی افزود: در تصمیمات قبلی گفته بودیم که کودکان کار باید تحت حمایت‌های لازم چه از نظر حرفه‌آموزی و چه از نظر آموزش و درمان واقع شوند و کسانی هم که خانواده ندارند مورد حمایت کمیته امداد و بهزیستی قرار بگیرند.
رحمانی‌فضلی عنوان کرد: کماکان با مواردی از جمله ورود کودکان از افغانستان و حضور آن‌ها در خیابان‌ها، مواجه هستیم که مقرر شد شرایط را با سفارت افغانستان درمیان بگذاریم. اکثر این‌ها غیرقانونی هستند و اگر همکاری از طرف آن‌ها صورت بگیرد حتماً باید این کودکان را ساماندهی کنیم.
وزیر کشور توضیح داد: در غیر این‌صورت آن‌ها به عنوان افرادی که به صورت غیرمجاز وارد کشور شده‌اند با عدم رعایت تعهد‌هایی که دارند، ما مجبور می‌شویم این‌ها را عودت دهیم که این کار را خواهیم کرد. این به نفع آن‌ها هم هست، زیرا در شرایط نابسامان زندگی آن‌ها به‌خصوص وقتی در دست باند‌هایی گرفتار شوند، بسیار بد خواهد بود.
رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: مقرر شد نیروی انتظامی با این باند‌ها برخورد جدی داشته باشد و قوه قضائیه هم هماهنگی‌های لازم را انجام دهد. شهرداری در تأمین مکان نگهداری باید تلاش بیشتری داشته باشد و بهزیستی به عنوان متولی اصلی این موضوع باید تمام هماهنگی لازم را به عمل بیاورد و استاندار تهران نیز با برگزاری جلساتی موضوع را پیگیری کند.
وزیر کشور تأکید کرد: هیچ‌کدام از مردم و مسئولان راضی نیستند تا افرادی در خیابان‌ها به جای اینکه درس بخوانند و مشغول حرفه‌آموزی یا در کنار خانواده خود باشند در خیابان‌ها باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار