کد خبر: 963880
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
گمرک چین رسما اعلام کرد پس از لغو معافیت‌های آمریکا، چین در ماه ژوئن روزانه ۲۰۸ هزار و ۲۰۵ بشکه نفت از ایران خریده است که تنها حدود ۴۶ هزار بشکه در روز کم‌تر از ماه لغو معافیت‌هاست.
سرویس بین الملل جوان آ‌نلاین: آمار‌های گمرک چین نشان داد پس از لغو معافیت‌های آمریکا، واردات نفت این کشور از ایران در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریبا ۶۰ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این آمار، محموله‌های نفت خام صادراتی ایران به چین در ماه گذشته به ۸۵۵ هزار و ۶۳۸ تن یا ۲۰۸ هزار و ۲۰۵ بشکه در روز رسید. این رقم در ماه می‌برابر با ۲۵۴ هزار و ۱۶ بشکه در روز بود.

به گزارش فارس، بر این اساس، چین در ماه ژوئن تنها ۴۵ هزار و ۸۱۱ بشکه نفت در روز نفت کمتر از ماه می‌خریده است. ماه می، ماه لغو معافیت‌های آمریکا برای کشور‌های واردکننده نفت ایران بود و واشنگتن از آن پس خواستار توقف کامل خرید نفت از سوی مشتریان ایران شد.

بر اساس برآورد‌های ریفینیتیو، ۶۷۰ هزار تن یا حدود ۱۶۳ هزار بشکه در روز نفت خام ایران در ماه ژوئن در تیانجین در شمال چین و جینجودر شمال شرق این کشور تخلیه شده است.

همچنین آمار‌های این شرکت نشان داد که یک محموله ۳۰ هزار تنی دیگر نفت ایران در ماه جولای در جینجو و هویژو در جنوب چین تخلیه شده‌اند.

تمامی این کشتی‌هایی که نفت تخلیه کردند متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران بودند.

مشخص نیست مالکان این محموله‌ها چه کسانی هستند. شرکت‌های نفتی دولتی چین از ماه می‌خرید نفت از ایران را به نگرانی در مورد تحریم‌های آمریکا متوقف کرده‌اند.

جینجو، تیانجین و هویژو شهر‌هایی هستند که شرکت‌های نفتی چین در آن پالایشگاه و تانکر‌های ذخیره‌سازی تجاری نفت دارند. همچنین دولت چین ذخایر اضطراری خود را در این شهر‌ها نگهداری می‌کند.

در ۶ ماه نخست امسال، واردات نفت چین از ایران نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد کاهش یافت و به ۱۱.۰۳ میلیون تن یا ۴۴۷ هزار و ۳۲۷ بشکه در روز رسید.

عربستان در ماه ژوئن در تامین نفت چین از روسیه پیشی گرفت و ۷.۷۲ میلیون تن یا ۱.۸۸ میلیون بشکه در روز نفت به پکن فروخت که ۸۴.۱ درصد از سال پیش بیشتر است. این رقم در ماه می ۱.۱۱ میلیون بشکه در روز بود.

روسیه نیز در ماه ژوئن ۱.۷ میلیون بشکه نفت در روز به چین فروخته که ۴۵.۵ درصد بیش از مدت مشابه پارسال است. این رقم در ماه می ۶.۳۶ میلیون بشکه در روز بوده است.

واردات نفت خام آمریکا در ماه ژوئن به ۷۶۹ هزار ئ ۹۴ تن رسید که از ماه می‌کمتر بود. همچنین واردات بازه ژانویه تا ژوئن نیز ۷۶.۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است و به ۲.۱۲ میلیون برابر با ۵۱۵ هزار و ۷۲۲ بشکه در روز در بحبوحه جنگ تجاری آمریکا و چین رسید.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
0
0
زیر 300 هزار بشکه ایا دولت روحانی با این مقدار میخواهد بودجه تعریف کند؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار