کد خبر: 963861
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
استفاده از توان و نیروی موجود در هر مجموعه زمینه وفاق همگانی در آن بخش را پدید می‌آورد و هرچقدر که مدیران بتوانند از توانمندی و استعداد نیروهالی خودی (درون سازمانی) بهره ببرند موجب ارتقای خود و سازمان را فراهم می‌آورند.
سیدرضا فیض آبادی
سرویس ورزشی جوان آنلاین : المپیاد استعداد‌های برتر ایرانیان که برای دومین سال پیاپی قرار است در رده نوجوانان و در همه رشته‌های ورزشی برای پسران و دختران کشورمان برگزار شود یقینا یک پروژه عظیم ملی در ورزش است که می‌تواند آینده تیم‌های ملی را بیمه کند به شرط آنکه هدفمند حرکت کند و تداوم داشته باشد.

به این معنا که از دل این المپیاد در هر رشته ورزشی می‌توان حداقل چند برابر تیم‌های ملی استعداد کشف و شکوفا کرد و بعد از اینکه این تعداد انتخاب شدند بایستی کانالیزه شده و در مسیر قهرمان پروری قرا گیرند.

منتخبین به لحاظ آمادگی جسمانی، مهارت‌های تخصصی، تغذیه، تمرین، تحصیل و سایر امور باید تحت مراقبت ویژه قرار گیرند، ولی اگر بحال خود رها شوند شک نکنید که خیلی زود از بین می‌روند و از همه مهمتر اینکه بودجه‌های کلانی که صرف شده مثل آبی زلالی است که در بیابان برهوت رها شده باشد.

احمد سعدتمند دبیر ستاد عالی المپیاد یک مدیر پخته و کارکشته است با بینش وسیع که همه رده‌های مدیریتی را پیموده تا به این مرحله رسیده و حالا از تجربیات خود دارد استفاده می‌کند.

از جمله اقدامات خوبی که سعادتمند انجام داده استفاده از تجارب کارشناسان وزارت ورزش و جوانان و همکاران سازمانی خود می‌باشد که این مهم باعث می‌شود ما امیدوار به تداوم دستاورد‌های المپیاد استعداد‌های برتر باشیم.

قبول کنیم که برگزاری المپیاد در این سطح ملی با این وسعت و درگیر کردن تمامی فدراسیون‌ها و تمامی استان‌ها در المپیاد کاری بس دشوار و حساس است. آنهم در رده نوجوانان دختر و پسر که نیاز به یک برنامه ریزی و مدیریت بسیار قوی می‌باشد.

استفاده از توانمندی همکارانی مثل علی دولو، علی رحمانیون و خیلی دیگر از کارشناسان ستاد مرکزی وزارت ورزش که گفتیم حس دلسوزی و مسئولیت پذیری را افزایش می‌دهد چه اینکه این نیرو‌ها همیشه در وزارت ورزش و در بدنه ورزش هستند و سعی می‌کنند بهترین کار را ارائه کنند که این مهم را در المپیاد گذشته دیدیم.

البته در مرحله اول المپیاد که یک دهه پیش برگزار شد هم حسن میرزا آقابیک واقعا پایه‌های کار را قوی برداشت و او نیز از نیرو‌های داخلی استفاده کرد، ولی برخی‌ها نتوانستند پیشرفت کار را به دلیل پیشرفت‌هایی که آقابیک کرده بود ببینند و المپیاد را چند سال تعطیل کردند و این از هنر مدیران بی هنری است که، چون می‌خواهند مدیری را از پای در آورند تمام پروژه را تعطیل می‌کنند!

مثل زمانیکه که زورشان به حذف یک رییس فدراسیون نرسید و آمدند فدراسیون را منحل کردند و الان هرچقدر تلاش می‌شود که آن رشته‌های المپیکی را دوباره از انجمن تبدیل به فدراسیون کنند امکان پذیر نیست.

با این وجود المپیاد استعداد‌های برتر با این خصوصیاتی که گفتیم یقینا می‌تواند تحول در ورزش کشور ایجاد کند بشرط لحاظ کردن آن مواردی که گفتیم و اینکه با تغییر یک مدیریت تمام المپیاد را زیر سوال نبرند و حذف نکنند، چون این یک پروژه عظیم ملی است.

در حقیقت المپیاد همان احیای مسابقات آموزشگاه‌ها در دهه ۵۰ و ۶۰ که بیشتر ملی پوشان رشته‌های مختلف از دل همان مسابقات آموزشگاه‌ها و سپس قهرمانی کشور بیرون می‌آمدند.

الان با حرفه‌ای شدن مسابقات تنها تعدادی مشخص سالانه در لیگ‌های برتر رشته‌های گوناگون حضور پیدا می‌کنند و بسیاری از استعداد‌ها نمی‌توانند به این حلقه در آیند، ولی مسابقات المپیاد استعداد‌های برتر به کشف بسیاری از استعداد‌های بکر و جدید می‌انجامد.

امیدواریم بعد از المپیاد این استعداد‌ها رها نشوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار