کد خبر: 963812
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۱
یکی از فرماندهان حشدالشعبی عراق هشدار داد که حضور امریکا در عراق از نظر مردمی و سیاسی مردود است و بهتر است که نظامیان امریکایی به کشور خود بازگردند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: معین الکاظمی، روز شنبه تأکید کرد که عراق در حال حاضر، پس از دوران دفاع مقدس از سوی ملت و حشدالشعبی، در وضعیت ثبات قرار دارد. به گزارش پایگاه خبری «المسله»، الکاظمی گفته که نیرو‌های حشدالشعبی، نقش مهمی در آزادسازی خاک عراق از گروه تروریستی داشته‌اند. این فرمانده حشد تصریح کرد که تلاش امریکا برای گسترش نفوذ و باقی ماندن در عراق، یک امر مردود است. وی با اشاره به تلاش امریکا برای تبدیل عراق به مقری برای آسیب رساندن به کشور‌های همسایه، خاطر نشان کرد که این اقدام واشنگتن، «مخالف قانون اساسی و رهنمود‌های مرجعیت عراق است». الکاظمی گفته که این رفتار امریکا شاید با واکنش‌های غیرقابل انتظاری از داخل عراق مواجه شود و «برای آنان بهتر است که حضور امریکا در عراق پایان یابد تا افراد و نیروهای‌شان حفظ شود». وی با تأکید بر اینکه بهتر است امریکایی‌ها به خانه خویش بازگردند، اظهار داشت که «نگرانی امریکا برای خسارات مادی و تلفات انسانی توسط حشدالشعبی و گروه‌های مقاومت، یک نگرانی واقعی است». الکاظمی همچنین تأکید کرد: «اعلام و علنی کردن این نگرانی، تلاشی از سوی امریکاست تا دشمنی علیه حشدالشعبی افزایش یابد».
از سوی دیگر، رئیس شاخه اتحادیه علمای مسلمان در استان دیاله عراق دیروز اعلام کرد که امریکا به صورت چراغ خاموش، تلاش دارد که مقدمات احداث کنسولگری در بعقوبه را فراهم کند. جبار المعموری به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت که «برخی از سیاستمداران دیاله از اقدام امریکا برای افتتاح کنسولگری بعقوبه استقبال کردند». وی در عین حال تصریح کرد که این افراد، به عواقب احداث کنسولگری امریکا در بعقوبه هیچ اهمیتی نمی‌دهند، زیرا این کنسولگری منبع آشوب و توطئه خواهد شد. المعموری همچنین درباره نقش منفی امریکا در عراق، تأکید کرد که بیشتر سلاح‌های موجود نزد عناصر داعش، ساخت امریکا است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار