کد خبر: 963779
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
شجاعی‌طباطبایی مطرح کرد
هنرمند سرشناس کاریکاتوریست کشورمان در مراسم آغاز به کار نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «ملکه کشتی‌ربا» برگزاری این نمایشگاه را در راستای فرمایش مقام معظم رهبری درباره پایان دوران «بزن در رو» دانست.
محمدصادق عابدینی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی با انتقاد از سیاست‌های انگلیس، گفت: دیدگاه‌های استعمارگرایانه در نگاه ملکه انگلیس به ما نشان می‌دهد او نه تنها قدیس نیست که یک روباه پیر منحوس است. مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری، افزود: رسانه‌های ضدایرانی همواره ابتدا تکذیب می‌کنند، نظیر اسقاط پهپاد گلوبال هاوک، اما در این اتفاق (توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیسی‌ها و اقدام متقابل از سوی ایران) کاریکاتوریست‌های آن‌ها - از جمله «میشل رامیرز» صهیونیست - بلافاصله فعال شدند و بدون اشاره به پیشینه و جزئیات اتفاق، طرح‌هایی را منتشر کردند. به همین دلیل لازم بود ما به عنوان کارتونیست با زبان بین‌المللی کاریکاتور به مقابله با آن‌ها بپردازیم.
وی با اشاره به اینکه آثار نمایشگاه «ملکه کشتی‌ربا» در فضای مجازی منتشر خواهد شد، تأکید کرد: مخاطبان این نمایشگاه همه مردم جهان هستند. در این مراسم سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح، در سخنانی تصریح کرد: کشوری که امروز برای اعتراض به سیاست‌هایش نمایشگاه برگزار کرده‌اید، روزگاری از آن سوی دنیا با یک کلام، دولت ایران را جابه‌جا می‌کرد، اما اکنون دیگر بریتانیای کبیر نیست بلکه بریتانیای صغیر است. دشمنان ما در این ۴۰ سال مرتب در حال ذوب شدن بوده‌اند و نظام ما روز به روز مستحکم‌تر و مقتدرتر شده است.
سردار شکارچی افزود: انقلاب ما در این ۴۰ سال با هدایت‌های پیامبرگونه امام راحل و رهبری علی گونه رهبر معظم انقلاب، روز به روز مستحکم‌تر شده تا جایی که جرئت و اراده فکر کردن را از دشمن سلب کرده است. دشمنان ما امروز دچار استیصال و سردرگمی شده‌اند و دیگر نمی‌توانند اراده کنند.
وی بیان داشت: در حال حاضر دشمنان ما که مخالف بشریت هستند، خود را مدافع حقوق بشر نشان می‌دهند و ما را که مدافع حقوق انسان‌ها هستیم، جنگ‌طلب می‌نامند. این هنرمندان هستند که می‌توانند فرهنگ ضدبشر امریکا و انگلیس را به جهانیان نشان دهند و با آثارشان مفاهیم والا و درست را منتقل کنند.
این نمایشگاه شامل ۴۰کارتون و کاریکاتور از ۱۴هنرمند متعهد و متخصص است که به موضوع توقیف نفتکش ایرانی «گریس ۱» از سوی نیروی دریایی بریتانیا خواهد پرداخت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار